اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

شرکت IBM با آلودگی هوای شهر پکن چین مبارزه می‌کندشرکتIBM قصد دارد با طراحی سیستم ویژه‌ای به کاهش آلودگی هوای شهر پکن در چین کمک کند.

ام بی اِی نیوز - به گزارش وب‌سایت computerworld، شرکت IBM اعلام کرده است قصد دارد به مقامات چینی کمک کند تا با آلودگی هوای پکن که یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرها در این کشور است، مبارزه کنند. پکن در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از آلوده‌ترین شهرهای چین است.

کارخانه‌ها، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و آلودگی‌های نشأت گرفته از شهرهای مجاور جزء مهم‌ترین دلایل آلودگی پکن است. شرکت IBM نیز قصد دارد با طراحی الگوها و مدل‌های رایانه‌ای تصویر دقیق‌تری از آلودگی این شهر به دست دهد. این شرکت قصد دارد به کمک ابررایانه‌ها آلودگی هوا را مورد مطالعه و پیش‌بینی قرار دهد.

هم‌اکنون اعلام وضعیت آلودگی هوا از طریق ابر رایانه‌ها امری عادی است. اما IBM تلاش می‌کند سیستم ویژه‌ای برای پکن طراحی کند تا امکان پیش‌بینی میزان آلودگی هوا از سه روز قبل میسر شود.

شرکت IBM در حوزه طراحی الگوهای هواشناسی ۲۰ سال تجربه دارد، اما به گفته تحلیلگران و پژوهشگران این شرکت، پیش‌بینی کیفیت هوا نیازمند الگوبرداری‌های رایانه‌ای جدیدی است که منابع آلودگی پکن باید در آنها لحاظ شود. این شرکت علاوه بر همکاری با مدیران شهری پکن از کمک صنایع و دانشگاه نیز بهره خواهد گرفت و داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های هواشناسی، ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا و حسگرهای نوری خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد.

پیش‌بینی دقیق کیفیت هوا می‌تواند از آلودگی هوا بکاهد و اجازه ندهد هوای شهر پکن وارد وضعیت خطرناک و اضطراری شود. همکاری آی بی ام با مقامات پکن خود بخشی از طرحی با نام «افق سبز» است که از سوی شرکت‌های بزرگ آمریکایی و با هدف حل مشکلات زیست محیطی و مشکلات مربوط به انرژی در چین دنبال می‌شود.


سه شنبه 17 تير 1393

مطالب مرتبط :

سامانه ملی هشدار آلودگی هوا در چین ساخته شد

اعتراض زوج چینی به آلودگی هوا با ماسک ضد گاز

 آلودگی آب و هوا در چین

غرامت به کارکنان پاناسونیک برای آلودگی هوا

مجازات اعدام برای آلوده کردن هوا


نظرات شما عزیزان:

رویا
ساعت19:37---2 شهريور 1393
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرامی آقای سید علیرضا عظیمی
وبتون مثل همیشه عالی و باعث آگهی همگی شده
ممنونم از اطلاع رسانی به موقع و موثرتون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:آلودگی هوا,پکن,چین,IBM,رایانه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.