اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
قطع درختان در شوش و دزفول
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به ریشه کنی 180 اصله درخت در دارآباد، گفت: چنانچه این اقدام بدون مجوز شهرداری بوده باشد و مستندات کافی تا فردا ارائه نشود محیط زیست آن را پیگیری قضایی می کند.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی وصول اخباری مبنی بر ریشه کن شدن حدود 90 اصله درخت 20 ساله آیلانتوس و 90 اصله درخت بلوط کارشناسان محیط زیست شهر تهران صبح امروز از این منطقه بازدید کردند.

به گفته وی، در پی این بازدید مالک مجموعه برای این اقدام از سوی بازرسان محیط زیست احضار و این موضوع بررسی شد.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: مالک این مجموعه اقدام خود را با مجوز شهرداری قانونی دانسته و قرار است مستندات و گزارش هایی مبنی بر داشتن مجوز از سوی شهرداری و همچنین جا به جا کردن درختان به محل دیگری در همان قطعه زمین تا صبح فردا ارائه دهد.

بازگیر تاکید کرد: چنانچه این مستندات ثابت نکند که این اقدام با مجوز شهرداری بوده همچنین مشخص شود که  قطع درختان و نه جا به جایی آنها صورت گرفته محیط زیست این مسئله را از لحاظ قضایی پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: همچنین در این منطقه تعداد زیادی درختچه شمشاد و ارغوان وجود داشته که به گفته مالک مجموعه این درختچه ها نیز به بوستانی در نزدیکی آن منطقه منتقل شده اند.

بازگیر یادآور شد: البته براساس گفته های مالک مجموعه فعلا قرار نیست در این مجموعه ساخت و سازی اتفاق بیفتد اما جا به جایی و انتقال درختان به دلیل اینکه بایستی در فصل زمستان انجام شود شب گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محیط زیست متولی اصلی پیگیری قطع درختان در فضاهای شهری نیست تصریح کرد اما به دلیل نقشی که فضای سبز شهری در کاهش آلودگی ها و سلامت شهروندان دارند محیط زیست به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ماده 5 در چنین مواردی به محض اطلاع ورود کرده یا مانع ادامه قطع درختان می شود و یا در صورت قطع آن را پیگیری قضایی می کند.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: در حدود هشت ماه گذشته از سال جاری نزدیک به صد مورد مشابه از قطع و قلع و قمع درختان در شهر تهران پیش آمده که در همه این موارد محیط زیست ورود پیدا کرده و علت موضوع را از شهرداری، سازمان پارک ها و فضای سبز و یا دیگر دستگاه ها پیگیری کرده و در صورت انجام تخلف آن را پیگیری قضایی کرده است.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی در فعالیت های بین بخشی در کلانشهر تهران تاکید کرد: اگرچه محیط زیست یکی از اعضای کمیسیون ماده 5 است که دیگر دستگاه ها نیز در آن حضور دارند اما نگاه قالب این کمیسیون حفظ محیط زیست نیست و توسعه عمرانی به جای توسعه پایدار همواره در این کمیسیون مطرح می شود.

بازگیر با اشار ه به نقش درختان در افزایش اکسیژن و کاهش آلودگی هوا، یادآور شد: البته جا به جایی درختان چنانچه با مجوز باشد، به حیات آنها آسیبی نمی زند و اگر اصولی انجام شود مشکلی ایجاد نمی کند.

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:محیط زیست شهر تهران,جابجایی درختان,قطع درختان,شهرداری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.