اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
معرفی تعدادی از کارخانه های شن و ماسه کوهی به دادگاهحریم مورد استفاده کارخانه داران شن و ماسه کوهی براساس قانون یک تا 2 هکتار است اما متاسفانه اکنون شاهد تخریب گسترده عرصه های منابع طبیعی در این ارتباط هستیم.

ایلنا -  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از معرفی برخی از کارخانه داران شن و ماسه کوهی در شهرستان های بویراحمد و دنا به دستگاه قضایی خبرداد.

"مهندس سیدمحمدرضا جهان آراء" در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج، با تایید تخریب های گسترده از سوی کارخانه های شن و ماهی کوهی در تجاوز به عرصه های منابع طبیعی، اظهارداشت: متاسفانه تخریب عرصه های منابع طبیعی توسط این کارخانه داران محرز است و ما نیز آنان را به همین دلیل به دستگاه قضایی معرفی و از آنان شکایت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، تخلفات و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی را مهمترین دلایل شکایت دستگاه متبوع خود از کارخانه داران شن و ماسه در شهرستان های بویراحمد و دنا عنوان کرد.

وی گفت: حریم مورد استفاده کارخانه داران شن و ماسه کوهی براساس قانون یک تا 2 هکتار است اما متاسفانه اکنون شاهد تخریب گسترده عرصه های منابع طبیعی در این ارتباط هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از تخریب های صورت گرفته توسط کارخانه داران شن و ماسه کوهی بویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا، خاطرنشان کرد: اینها برای جاده دسترسی نیز عرصه های منابع طبیعی را تخریب کرده اند که واقعا نگران کننده است.

جهان آراء با تاکیدبراینکه باهرگونه تخریب عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی مخالف هستیم، بیان داشت: حدود 50 مجوز کارخانه شن و ماسه کوهی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که از این تعداد حدود 85 درصد آنها غیرفعال است.

وی گفت: اگر عرصه های منابع طبیعی تخریب شود بدون شک شاهد گرد و غبارهای فراوان در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود که روند کنونی برای خود ما مطلوب نیست.

1393-04-09

مطالب مرتبط :

کارگاه معدنی بدون مجوز در محدوده شهرستان قدس تعطیل شد

تعطیلی ۳ واحد معدن شن و ماسه به دلیل تولید گرد‌ و غبار

يك واحد معدن شن و ماسه آلاینده پلمپ شد

آلودگی اخیر هوای تهران ناشی از گرد و غبار معادن بود

 ابلاغ سریع نصب سامانه فیلتر هوا برای رفع آلودگی های کارخانه سیمان شمال

واحدهای آلاینده ای که نفس خرم آباد را گرفت

آلودگی هوا گریبانگیر مردم شهرستان آبیک

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:شن و ماسه کوهی,کارخانه,منابع طبیعی,کهگیلویه و بویر احمد,دستگاه قضایی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.