اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این استان بیشترین میزان بدهی اکولوژیک وتخریب محیط زیست را به خوداختصاص داده است ابراز امیدواری کرد تا برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست بتواند موجب بهبود وضعیت محیط زیست این استان شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حیدرزاده بابیان اینکه نمایشگاه‌ها بهانه‌ای برای ارائه دستاوردها وارائه تجارب مختلف در حوزه های خاص است اظهار داشت: این گونه وقایع بهانه‌ای است برای آموزش و ترویج فرهنگ یک موضوع و مشخصا در نمایشگاه بین المللی محیط زیست ذی نفعان در حوزه های مختلف می توانند با سایر گروه‌ها و بخش‌های مرتبط آشنا شوند .

 وی ادامه داد: چنین نمایشگاهی فرصتی برای لابی و تعامل و شناخت بین گروه‌های مختلف است که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کنند و از همین رو نمایشگاه بین اللمللی محیط زیست می تواند برای اشاعه فرهنگ محیط زیست نقش مهمی داشته باشد.

 

مدیر کل محیط زیست استان تهران در مورد چگونگی حضور این استان در سیزدهمین نمایشگاه بین اللمللی محیط زیست توضیح داد: استان تهران تنها استانی است که درغالب یک سالن مجزا ومستقل در این رویداد بزرگ شرکت خواهدکرد.

 وی توضیح داد: همه صنایع و شهرداری‌های استان تهران در غالب یک سالن متمر کز خواهند شد چون تهران 15 هزار واحد صنعتی و تجاری دارد که موجب شده که 30درصد از کل صنایع کشور در استان تهران متمرکز شود درحالی که تهران تنها 2 / 1 درصد مساحت کشور را به  خود اختصاص داده است.

 حیدر زاده با بیان اینکه از لحاظ صنعت و خدمات شاید بتوان استان تهران را مهمترین استان کشور به حساب آورد گفت: متاسفانه این میزان ارائه خدمات و وجود صنعت موجب شده تا تهران از لحاظ اکولوژیک و زیست محیطی در جایگاه سی و یکم قرار بگیرد و بیشترین میزان بدهی اکولوژیک را در بین استان‌های کشوردارا باشد.

 وی با بیان اینکه در نمایشگاه بین اللمللی محیط زیست هدف صرفا نباید به برگزاری نمایشگاه معطوف باشد ابراز امیدواری کرد برگزاری سالانه نمایشگاه محیط زیست ادامه دار باشد تا گام‌های موثری در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست کشور برداشته شود.

 سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور سازمان‌ها، نهادها ، تشکل های مردمی زیست محیطی و صنایع و شرکت های مرتبط با محیط زیست با شعار اقتاد سبز کلید توسعه پایدار از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۱/۱۸

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.