اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

اراک - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد و اعتراض شدید نسبت وضعیت هوای اراک خواستار اجرای دقیق مصوبات و سیاستهای کاهش الودگی هوای این شهر شد.

 

«محمدحسن آصفری» روز دو شنبه با اعلام این مطلب به ایرنا افزود: نیروگاه حرارتی شازند به دلیل استفاده از سوخت مازوت عامل تولید الاینده دی اکسید گوگرد در هوای شهرهای اراک و شازند است که در سه روز گذشته غلظت آن بین چهار تا هشت برابر حد مجاز بوده است. 

وی توضیح داد: کمیسیون انرژی مجلس سه ماه پیش با حضور وزیر نفت و نیرو مصوبه ای را مبنی بر تامین سوخت گاز برای نیروگاه شازند گذرانده که وزیر نیرو نیز قول مساعد اجرای ان را داد اما به دلایل نامعلوم این مصوبه را نادیده گرفته و مهلت زمانی برای نیروگاه قایل شده است. 

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنا به گفته وزیر نیرو تعطیلی نیروگاه حرارتی شازند هیج مشکلی را در تامین برق کشور ایجاد نمی کند و مسوولانی که مهلت استفاده از سوخت مازوت به این واحد را داده اند باید درقبال مردم پاسخگو باشند. 

آصفری بیان کرد: مردم اراک بشدت از عوارض الایندگی هوا رنج می برند و هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست. 

وی عنوان کرد: دو هفته پیش رییس جمهوری با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس قول همیاری و پشتیبانی از سیاستهای مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها را داده و خانم ابتکار نیز در سفر یکروزه خود به اراک متعهد شد که اقدامات اثرگذار عملی را انجام دهد.

تاریخ خبر: 21/11/1392



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.