اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

  درجلسه هیات دولت که عصر روزیکشنبه به ریاست رییس جمهور برگزار شد، ضمن تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، پیشنهادهای کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در جهت کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع سانی ریاست جمهوری، هیات وزیران به موجب این مصوبه راهکارها و برنامه اجرایی مدون شامل فعالیت های موثر در کاهش آلودگی هوا با زمان بندی مشخص و تعیین مجری و ناظر مربوط به تفکیک هر یک از فعالیت های مذکور در هشت محور «سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل ونقل و تقاضای سفر، پایش و پیش بینی هوا، آموزش و اطلاع رسانی و زیرساخت های شهری» را مورد بحث قرار داد و تصمیم گیری کرد.

براساس این تصمیمات:

- جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوئیلی ساخت داخل و همچنین موتورسیکلت ها اصلاح شد.

- نصب و به کارگیری فیلتر جذب ذرات دیزل برای کلیه خودروهای دیزلی وارداتی و تولید داخل و منوط شدن شماره گذاری آنها به نصب فیلتر مذکور اجباری شد.

- وزارت نفت ملزم شد تا سوخت با استاندارد یورو 4 و دیزل با گوگرد کمتر از 40 قسمت در میلیون در کلانشهرها متناسب با میزان تولید بنزین و با اولویت شهرهای با آلودگی بیشتر عرضه کند.

- توسعه ناوگان های فرسوده نوسازی و استفاده از واحدهای تولید همزمان برق، برودت و گرمایش به میزان سالیانه 200 مگاوات.

- راه اندازی و تکمیل شبکه ملی پایش آلودگی هوا، صدا و امواج با بهره گیری از سیستم های زمینی و ماهواره ای و الزام به استقرار سیستم پایش بر خط صنایع بزرگ تا پایان سال 1393.

- پخش رایگان مطالب آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در صدا و سیما

- گسترش زیرساخت های الکترونیکی خدمات رسانی در بخش دولتی و عمومی به منظور کاهش سفرهای درون شهری به میزان دو برابر وضع موجود

- افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و حریم آنها به میزان مندرج در طرح های جامع آنها

- وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ملزم شدند تا زمان بندی دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری را با همکاری وزارت کشور ارایه کنند.

همچنین در ادامه جلسه، هیأت دولت درباره تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی 93-92 برای درجه یک و دو به ترتیب معادل هیجده هزار و 10 هزار ریال و قیمت فروش برگ سبز چای درجه یک و دو به خریداران برگ سبز چای معادل 33 درصد قیمت خرید تضمینی تصمیم گیری کرد.

مطالب مرتبط :

تصویب لایحه ارزیابی زیست محیطی در هیأت دولت

دولت برای آلودگی هوا باید رفراندوم برگزار کند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:هیات دولت - رئیس جمهور - محیط زیست - آلودگی هوا - خودرو - سوخت , توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.