اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: اگر در رعایت امور زیست محیطی دقت بیشتری می شد، شهرها امروز درگیر آلودگی و دیگر مشکلات نبودند و شاهد تخریب محیط زیست و اجرای فعالیت‌های صنعتی مخرب نبودیم.
 
به گزارش خبرگزاری کردپرس حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی‌ شاهرودی در نشستی با مسئولان، معاونان و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استان کردستان که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد اظهار داشت: مواهب طبیعی زمینه‌ساز تعالی و ارتقای انسان‌ها بوده و یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار یک کشور محسوب می‌شوند و محیط زیست یک چرخه به‌ هم پیوسته بوده و هرگونه تعدی به این حوزه صدمات بسیاری را در دیگر نقاط جهان به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌ شاهرودی افزود: مشکلاتی از جمله آلودگی هوا که امروز گریبانگیر کلان شهرها شده است نتیجه عدم توجه به استانداردهای زیست محیطی است و اگر در رعایت امور زیست محیطی دقت بیشتری می شد، این شهرها امروز درگیر آلودگی و دیگر مشکلات نبودند.

وی با اشاره به اینکه از 20 سال گذشته باید پیش بینی شرایط امروز می شد تصریح کرد: دادن مجوزهای متعدد به مراکز تولیدی در یک منطقه و افزایش تراکم جمعیت در این شهرها از جمله دلایل آلودگی هوای امروز این شهرها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه روند رو به رشد مشکلات زیست محیطی و در راس آن آلودگی هوا در شهرها ناشی از عدم برنامه ریزی مسئولان و کارخانه داران است که مشکلات زیست‌محیطی را در طول سال‌ها تشدید کرده است اظهار داشت: روند تصاعدی ازدیاد خودروها در شهرها و سرازیر شدن جمعیت روستاییان و افزایش جمعیت شهرنشین از دیگر عوامل موثر در پدیده آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی است.

حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: اساس محیط زیست و زیستگاه انسان‌ها باید سالم بماند و سلامت این زیستگاه‌ها نیز در گرو فعالیت خود انسانها است که باید از آن به بهترین شکل ممکن حفاظت کنند و با تلاش مسؤلان و ادارات مرتبط و مشارکت مردمی نباید اشتبا‌هات گذشته را تکرار کنیم.

وی گفت: شرایط جغرافیایی استان کردستان و شهر سنندج به گونه‌ای است که با صنایع آلاینده، مضرات بیشتری اهالی این شهر و دیگر شهرها را تهدید خواهد کرد لذا باید با استفاده از طرح‌های کارشناسی ‌شده و منطبق با استانداردهای زیست محیطی اقدام به راه‌اندازی صنایع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان همچنین بر ترویج هرچه بیشتر فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در استان تأکید کرد و ادامه داد: سازمان محیط زیست به تنهایی نخواهد توانست این رسالت خطیر را اجرایی کند لذا باید همه دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی و انسجام در این راستا گام بردارند و باید کاشت درخت به عنوان یکی از ملاک‌های صدور مجوز فعالیت برای صنایع تبدیل شده و به ازای هر کردستانی نیز یک درخت مثمر کاشته شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان کردستان در پایان با بیان اینکه  اگر شهرهایی همچون سنندج نیز مسائل مربوط به محیط زیست را در نظر نگیرند و برای آن برنامه ریزی نشود در چند سال آینده با همین مشکلات کلان شهرهای کشور مواجه می شوند گفت: یکی از دلایل موثر در افزایش آلودگی هوا در شهرها عدم رعایت امور زیست محیطی، مسائل جمعیتی و افزایش تعداد کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی است و اگر برای مقابله با این مشکلات برنامه‌ریزی صورت نگیرد در آینده نه چندان دور سلامت انسان‌ها به خطر خواهد افتاد.

تاريخ: ۱۳۹۲/۱۱/۱


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.