اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

یک روند عجیب در وضعیت هوای تهران

رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تهران در روندی کم سابقه از ابتدای سال جاری تاکنون در شرایط ناسالم قرار نگرفته است.

به گزارش نامه نیوز، یوسف رشیدی روز چهارشنبه  اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هوای تهران 6 روز در شرایط پاک و بقیه روزها سالم بوده و روز ناسالمی گزارش نشده است. 

وی با بیان اینکه نداشتن هوای ناسالم در 3 سال گذشته در مدت مشابه در تهران سابقه نداشته است افزود: یکی از دلایل عمده هوای سالم در تهران توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 است زیرا این بنزین دارای بنزن و ترکیبات هیدروکربنی بسیار پایین است بنابراین میزان تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هم کاهش می یابد.

 رشیدی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون مقابله با آلودگی هوا در حال پیگری برنامه های مقابله با آلودگی هوا در قالب 9 محور و 35 پروژه است که تولید بنزین یورو 4، ساماندهی خودروهای در حال حرکت و حمل و نقل عمومی برخی از این برنامه ها است که سازمان ها و نهادهای ذی ربط وظیفه اجرای آنها را بر عهده دارند.
 
وی افزود: گام بعدی تولید خودروهای داخل با استاندارد یورو 4 است که تمام خودروسازان موظفند از اول شهریورماه سال جاری تمام محصولات خود را با این استاندارد تولید کنند.
 
وی گفت: البته ممکن است وضعیت جوی هم در شرایط کنونی هوا تاثیرگذار باشد از این رو در حال تهیه امکانات برای بررسی میزان سهم شرایط جوی در بهبود کیفیت هوا هستیم، اما قطعا نقش بنزین یورو 4 در کاهش آلودگی هوا بسیار پررنگ است.
 
احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته از وزیر نفت برای عمل به تعهداتش درباره توزیع بنزین پاک در تهران به منظور کاهش آلودگی هوای تهران تشکر کرد.
 
به گفته وی طبق گزارش شهرداری و آمارهایی که در این مدت جمع آوری شده 6 روز هوای پاک و بقیه روزها سالم بوده که 6 برابر مدت مشابه در سال های گذشته است.
 
همچنین چندی پیش سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود: یکی از آلاینده های اصلی هوا سوخت است از این رو نوع سوخت توزیعی در میزان آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد.
 
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها انجام شده که یکی از آنها توزیع بنزین و گازوییل یورو 4 است که توزیع بنزین در تهران، کرج و اراک انجام می شود و گازوییل فعلا فقط در تهران توزیع می شود.
 
به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: اکنون تولید بنزین پتروشیمی در کشور متوقف شده است و از بهمن ماه سال گذشته توزیع بنزین یورو 4 ابتدا در اراک و بعد در تهران و کرج آغاز شد.

زمان مخابره: 1393/2/31

مطالب مرتبط :

 تشکر مسجد جامعی از وزیر نفت برای هوای پاک تهران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:هوای تهران - بنزین یورو 4 - هوای سالم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.