اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
تصویب آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمانابتکار به تصویب لایحه ارزیابی زیست محیطی در جلسه روز گذشته هیأت دولت اشاره کرد و گفت: لایحه ارزیابی زیست محیطی روز گذشته در دولت به تصویب رسید که می‌تواند بسیار نوید بخش باشد.

دنیای اقتصاد - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تصویب لایحه ارزیابی زیست محیطی در جلسه هیأت دولت اشاره کرد و گفت: بر این اساس در تمام پروژه‌هایی که مورد تایید شورای عالی محیط زیست است ارزیابی زیست محیطی الزامی می‌شود.

به گزارش  فارس، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در اولین برنامه مستقل محیط زیست (اصل پنجاه) که از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار داشت: باید درباره مسائل زیست محیطی شاهد تغییر نگرش باشیم به‌طوری‌که برای حفظ منابع آبی کشور آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارائه دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که محیط زیست چرخ پنجم درشکه است این در حالی است که این تصور اشتباه بوده چرا که محیط زیست فرمان درشکه توسعه کشور است.

وی در ادامه به بازنگری بر موضوع همیاران محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: باید در موضوعات گذشته این مسئله آسیب‌شناسایی صورت گیرد و در عین حال رویکردی نوین در این باره سرلوحه کار قرار گیرد.

ابتکار همچنین به تصویب لایحه ارزیابی زیست محیطی در جلسه روز گذشته هیأت دولت اشاره کرد و گفت: لایحه ارزیابی زیست محیطی روز گذشته در دولت به تصویب رسید که می‌تواند بسیار نوید بخش باشد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: بر این اساس در تمام پروژه‌هایی که مورد تایید شورای عالی محیط زیست است ارزیابی زیست محیطی الزامی می‌شود.

ابتکار بیان داشت:‌ بعضی از سدهایی که در حوزه دریاچه ارومیه ایجاد شده‌اند فاقد ارزیابی تجمعی و راهبردی زیست محیطی هستند.

وی همچنین با اشاره به بهبود شرایط تالاب هامون اضافه کرد: ‌به واسطه بارندگی خوب شرایط این تالاب نسبت به گذشته بهبود یافته است؛ ‌البته در این راستا اقداماتی برای سرازیر شدن آن به این تالاب صورت گرفت که مثمر ثمر واقع شد.

وی یادآور شد: به دنبال همکاری‌های دیپلماتیک ایران با دولت افغانستان نیز شاهد بهبود شرایط تالاب هامون شدیم که امید است همکاری برای احیای کامل تالاب هامون به عنوان تالاب بین‌المللی ادامه یابد.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه سخنان خود بیان داشت: با توجه به اینکه دوسوم این تالاب در ایران و یک سوم در افغانستان قرار دارد می‌توان از آن به عنوان پارک صلح مرزی یاد کرد.

وی همچنین با تأکید بر رفع معضلات زیست محیطی کشور گفت: هم‌اکنون بسیاری از دوستداران محیط زیست در جهان جنبش ضد گواهی‌نامه‌ای را آغاز کرده‌اند؛ به‌طوری‌که این دسته از دوستداران محیط زیست بر این باورند که برای پاکیزه نگاه داشتن هوا باید فقط از سیستم حمل و نقل عمومی کشور استفاده شود.

ابتکار به برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بعد از مصوبه دولت اشاره کرد و بیان داشت: برای ارتقای کیفیت هوا در هشت کلانشهر کشور 15 دستگاه اجرایی مسئولیت دارند. 

۱۳۹۳/۰۳/۰۸

عکس : پایگاه اطلاع رسانی دولت

مطالب مرتبط :

 درخواست برای ابطال مصوبه ضد محیط زیستی دولت سابق

دولت برای آلودگی هوا باید رفراندوم برگزار کند

دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه دارد/ نقش محوری مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:لایحه - ارزیابی - زیست محیطی - تالاب - هامون, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.