اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

کارشناسان دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) در آخرین اجلاس مطالعات جوی این سازمان هشدار دادند که طبق تحقیقات اخیر سازمان جهانی بهداشت، خطرات آلودگی هوا برای سلامت بشر، بسیار بیشتر از محاسبات قبلی است.

آفتاب: اجلاس برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) با موضوع «ائتلاف مطالعات جوی و هوای پاک» در پاریس برگزار شد.

 در این اجلاس طرفداران سلامت عنوان کردند که آلودگی هوا در محیط های داخلی و سرپوشیده تبدیل به عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در کشورهای جنوب و شرق آسیا و غرب صحرای آفریقا می شود.

 این یافته سبب شده که مسوولان سازمان جهانی بهداشت در اجلاس اخیر خواستار اقدام سریع جهان برای کاهش این عامل خطرزا شده اند. در حال حاضر از این فاکتورخطرزا به عنوان «بزرگترین تهدید سلامت انسان» یاد می‌شود.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، دکتر ماریا نیرا، مدیرکل بخش سلامت عمومی و محیط زیست آژانس سلامت سازمان ملل در حاشیه اجلاس فوق گفت: براوردها حاکی از سالانه 3.5 میلیون مرگ زودرس در افراد خانه‌دار و ساکن فضاهای سرپوشیده و 3.3 میلیون مرگ در فضای آزاد است. همچنین آلودگی هوای سطح زمین سبب افزودن سالانه 200 هزار مورد مرگ و میر زودرس می‌شود.

 ذرات آلوده‌کننده هوا که برای سلامت انسان بسیار پرخطر هستند از منابع مختلفی آزاد می‌شوند که از موتورهای دیزلی گرفته تا اجاق‌های طبخ غذا را شامل می شوند. برای مثال بسیاری از این اجاق‌ها صد برابر بیشتر از حد مجاز، گاز مونواکسید کربن از خود منتشر می‌کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.