اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از سال 86 تاکنون 10 درصد از میزان اعتبارات تعهد شده طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تخصیص یافته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، انصاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، افزود: از سال 86 که طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصویب شده است تا کنون 10 درصد از برنامه‌های این طرح برای کاهش آلودگی اجرایی شده است.

وی گفت : براساس اعلام دستگاه‌های متولی اجرای برنامه‌های طرح جامع به دبیرخانه طرح حدود 45 درصد از برنامه‌های این طرح اجرایی شده است ولی با بررسی بندهای این برنامه مشخص شد برنامه‌های اجرا شده از محل اعتبارات داخلی انجام شده و تنها 10 درصد از برنامه‌ها بر اساس اعتبارات تخصیص یافته اجرا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزایش یک هزار دستگاه تاکسی گاز سوز در شهر اراک، اصلاح وضعیت ترافیک ورودی شهر از طریق چهار گذرگاه غیر هم‌سطح، گاز سوز کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، احداث چهار پارک سوار درون شهری، ایجاد سه پایانه مسافربری در اراک، هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک شهری، احداث 6 پارکینگ طبقاتی، کمک به احداث 7 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، انتقال و تغییر تکنولوژی کوره‌های آجرپزی دستی و سنتی به محل جدید، تکمیل کنار گذر شمالی و کمربندی شمالی اراک، کمک به بازگشایی معبر 55 متری اراک و اجرای پروژه حمل و نقل ریلی درون شهری حداقل به طول 50 کیلومتر را از جمله برنامه‌های اجرایی نشده طرح جامع کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

انصاری با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها به علت عدم تامین اعتبار اجرایی نشده است افزود: با اجرای برنامه‌های طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بخش عظیمی از آلودگی هوای اراک کاسته خواهد شد.

وی، اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تا کنون 24.5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی از کاهش 75 درصدی روزهای ناسالم در اراک خبر داد و گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون اراک 7 روز ناسالم داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 27 روز ناسالم بوده حدود 75 درصد کاهش روزهای آلوده را نشان می دهد.

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

 آلودگی هوای اراک صدای اعتراض مردم این شهر را بلند کرده است

اعتراض شدید نماینده اراک نسبت به آلودگی هوای این شهر

مرگ 100 جنین در هر ماه تنها در یک مرکز درمانی شهر اراک

آلودگی هوای کلانشهر اراک به 3 برابر حد مجاز رسید

آلودگی هوا جان 1670 نفر از جانبازان شیمیایی اراک را تهدید می کند

آلودگی هوا مدارس اراک و شازند را تعطیل کرد

عکس - تجمع مردم اراک در اعتراض به آلودگی هوا

عکس - تجمع مردمی دراعتراض به آلودگی هوا در اراک

آلودگی هوای کلانشهر اراک به 3 برابر حد مجاز رسید

شعر - هوای اراک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:آلودگی هوا - اراک - طرح جامع - کاهش آلودگی - اعتبارات , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.