اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

سازمان محیط زیست در دولت یازدهم، بارها عنوان کرده است که بنزین تولید شده در پتروشیمی ها که در دولت دهم اتفاق افتاد، سرطان زا است. به همین دلیل چند وکیل از تولیدکننده های بنزین پتروشیمی شکایت کردند.

خبر آنلاین - پیمان حاج محمودعطار، یکی از شکایت کننده ها است. او در وبلاگش در خبرآنلاین دراین باره می نویسد: متاسفانه به رغم گذشت مدت زمان زیاد از هنگام اعلام آلوده بودن بنزین داخلی توسط مسوولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و به رغم تکلیف قانونی این دو نهاد دولتی بر لزوم اعلام شکایت از مسئولان خاطی، هیچ اقدامی از سوی آنان در راستای تحقق تکلیف قانونی شان صورت نپذیرفت.

با مدارکی که از سوی سازمان محیط زیست به مرجع قضایی ارائه شده است، نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است که در اسرع وقت به عنوان شاکی خصوصی اعلام شکایت نماید بلکه رییس این سازمان به خاطر تعللی که تاکنون در این خصوص کرده نیز متهم و قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

اخیرا مصاحبه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست را در رسانه ها خواندم که در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا حضور شما در پرونده، دلالت بر اعلام شکایت است ،فرمود: خیر ما شکایت نکردیم فقط به عنوان مطلع حضور یافتیم.

خانم ابتکار! دلیل شکایت نکردن تان چیست؟

وبلاگ > حاج محمود عطار، پیمان - چندین هفته از ثبت شکایت ما در دادسرا گذشت و چندین مکاتبه توسط بازپرس محترم رسیدگی کننده با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست،مبنی بر لزوم اعلام شکایت از متهمین و ارائه مستندات و مدارک، دال برآلوده بودن بنزین انجام یافت و رسانه های گروهی نیز بازخورد خوبی در این راستا به عمل آوردند. سرانجام این دو نهاد در کمال بیم میلی ،مدارکی که دلالت بر اثبات این شکایت بکند با گذشت مدت بسیار به بازپرس تقدیم نمودند.
 

با روی کارآمدن دولت آقای روحانی یکی از مسایلی که بسیار مطرح شد و از سوی خانم دکتر معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و برخی دیگر از مسوولان زیست محیطی و بهداشتی کشور مطرح شد،بحث آلودگی مرگ آور بنزین تولیدی کارخانه های پتروشیمی کشور می باشد.

اینجانب و همکارانم مدت قابل ملاحظه ای درنگ کردیم و منتظر شدیم که آیا خانم ابتکار به نمایندگی از سازمان متولی محیط زیست پاک کشور علیه مسوولانی که در تولید این بنزین دخالت داشته اند در اجرای ماده قانونی مربوطه از قانون مجازات اسلامی اعلام جرم و شکایت می کند یا خیر؟

متاسفانه به رغم گذشت مدت زمان زیاد از هنگام اعلام آلوده بودن بنزین داخلی توسط مسوولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و به رغم تکلیف قانونی این دو نهاد دولتی بر لزوم اعلام شکایت از مسئولان خاطی، هیچ اقدامی از سوی آنان در راستای تحقق تکلیف قانونی شان صورت نپذیرفت.

بنده به همراه دو تن از همکاران تصمیم گرفتیم علیه وزیر سابق نفت و سایر مسوولان وقت این وزارتخانه بابت تولید بنزین آلوده اعلام جرم نماییم،به این امید که با تشکیل پرونده توسط ما به رگ غیرت مسوولان زیست محیطی و بهداشتی کشور نیز بربخورد و آنان نیز در پرونده ورود کنند.

چندین هفته از ثبت شکایت ما در دادسرا گذشت و چندین مکاتبه توسط بازپرس محترم رسیدگی کننده با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست،مبنی بر لزوم اعلام شکایت از متهمین و ارائه مستندات و مدارک، دال بر آلوده بودن بنزین انجام یافت و رسانه های گروهی نیز بازخورد خوبی در این راستا به عمل آوردند. سرانجام این دو نهاد در کمال بیم میلی، مدارکی که دلالت بر اثبات این شکایت بکند با گذشت مدت بسیار به بازپرس تقدیم نمودند.

اخیرا مصاحبه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست را در رسانه ها خواندم که در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا حضور شما در پرونده، دلالت بر اعلام شکایت است ،فرمود: خیر ما شکایت نکردیم فقط به عنوان مطلع حضور یافتیم.

این در حالی است که با مدارکی که از سوی این سازمان به مرجع قضایی ارائه شده است، نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست مکلف می باشد که در اسرع وقت به عنوان شاکی خصوصی اعلام شکایت نماید بلکه رییس این سازمان به خاطر تعللی که تاکنون در این خصوص کرده نیز متهم و قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

پیمان حاج محمودعطار

جمعه 14 شهریور 1393   

 مطالب مرتبط :

شکایت 3 حقوقدان از وزیر سابق نفت/ بنزین های سمی علیه بهداشت عمومی

پرونده شکایت از میرکاظمی جدی شد

پرونده تخلف وزیر نفت احمدی نژاد روی میز دیوان محاسبات

اسناد جدید از اختلاط ماده خطرناک زایلن با بنزین/ احتمال احضار میرکاظمی به دادگاه

محاکمه مقصران تولید سوخت سرطانزا؛ افشای حقیقت یا نبش قبر

تشکیل تیم حقیقت یاب مستقل درباره تولید بنزین آلوده در دولت احمدی نژاد

درخواست از دادستان کل کشور برای ورود به موضوع توزیع بنزین‌ ناسالم

سابقه ای که زیر پای میرکاظمی را کشید

دادگاه لاهه ایران را به دلیل اشتباه میرکاظمی محکوم کرد

بنزین آلوده ؛‌ حملات کارشناسان، وکلا و مسوولان جدید - دفاع مقامات سابق

قتل، قتل است! چه فرقی دارد با با چاقو آدم بکشید یا با بنزین پتروشیمی...

دعوت از دولت احمدی نژاد به مناظره برای بنزین آلوده!

ورود دیوان محاسبات به پرونده بنزین آلوده داخلی

آقای لاریجانی! به عنوان وکیل مردم پرونده بنزین آلوده را دنبال کنید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 15 شهريور 1393برچسب:سازمان محیط زیست,پیمان حاج محمود عطار,بنزین داخلی,خانم ابتکار,وزارت بهداشت, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.