اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

10153004_627722293978288_2150523113714991020_nتلفن های هوشمند متصل به این سامانه صدای شلیک گلوله ، تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان یا شکار حیوانات با خبر می کنند.

تلفن های هوشمند امروزه قادر هستند تا دستور های صوتی شما را تشخیص دهند و فرمان های لازم را اجرا نمایند، آنها حتی می توانند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، نام آهنگ و خواننده را نیز اعلام کنند. اما واقعیت این است که موبایل های امروزی توانایی انجام کارهای بسیار مفیدتری را نیز دارا هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، شرکت  رین فارست کانکشن Rainforest Connection در حال راه اندازی سیستمی است که به وسیله آن تلفن های هوشمند صدای تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان با خبر می کنند. این شرکت برای پیاده سازی پروژه خود کمپینی ۱۰۰ هزار دلاری را در سایت KickStarter راه اندازی کرده و تاکنون موفق شده تا ۵۶ هزار دلار را جمع آوری نماید.

 در این پروژه تلفن های بازیافت شده اندرویدی بر روی درختان قرار می گیرند و چتری مجهز به پنل خورشیدی نیز روی آنان را می پوشاند. این چتر علاوه بر اینکه وظیفه تامین انرژی تلفن ها را بر عهده دارد، در قالب محافظ نیز به ایفای نقش می پردازد.

 

 

 

تلفن هوشمند

 تلفن ها قادر هستند صداهای مشخص شده را تا فاصله یک کیلومتر مربعی تشخیص دهند و سپس آنها را برای آنالیز به سامانه ابری متصل به خود ارسال کنند. این سامانه مشخصا به صداهای شلیک گلوله، اره برقی، تبر و حتی ناله حیوانات تیر خورده حساس است، و پس از تشخیص بلافاصله پیامی را به همراه موقعیت برای جنگل بانان ارسال می کند تا آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

فناوری تشخیص صدا در تلفن های هوشمند اخیرا پیشرفت خیره کننده ای داشته و بر همین اساس توسعه دهندگان محصولات متنوعی را به بازار ارائه کرده اند. برای مثال در حال حاضر اپلیکیشن هایی وجود دارد که می تواند دلیل گریه کودکان را برای والدین شرح دهد و یا بر اساس لحن صدا میزان استرس را تخمین زند.

 
دوشنبه, 16 تیر 1393
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:تلفن های هوشمند,جنگل,درختان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.