اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
سازمان محیط زیست به صراحت اعلام کرده است که پارازیت سرطان زا است.
 
شفاف - در دنیای الکترونیک امروز روزانه میلیون ها بار بدن انسان در معرض انواع و اقسام پارازیت ها قرار می گیرد و فرار از آن نیز اجتناب ناپذیر است. دائما این امواج هستند که در فضا در حال رفت و برگشتند و شما آنها را نمی بینید و به راحتی با زدن یک دکمه وارد فضای مجازی می شوید یا پیامکی را به دوستتان ارسال می کنید یا به تماشای برنامه تلویزیون یا شنیدن برنامه رادیو مشغول می شوید بدون آنکه بدانید چه آسیب هایی را به بدن و سلامت خود وارد می کنید؛ در این بین اما امواج دیگری نیز وجود دارد که با نام پارازیت در بین ما ایرانیان مشهور شده اند. امواجی که برای مقابله با ماهواره ها ساخته شد اما به جای درمان، درد به همراه داشت.
 
همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، موضوع ارسال پارازیت‌ها و عوارض نگران‌ کننده آن بر جامعه بارها از سوی مسئولان مورد توجه قرار گرفت. در این راستا، معصومه ابتکار از نخستین شخصیت‌های دولتی بود که با اشاره به سونامی سرطان که در سال‌های اخیر در کشور به راه افتاده است از مسئولان امر خواست تا با جدیت موضوع ارسال امواج خارج از حد استاندارد را پیگیری کنند. به دنبال اظهارنظر رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست، محمود واعظی، وزیر ارتباطات خبر از تشکیل کمیته پیگیری تاثیرات پارازیت به منظور بررسی تاثیر پارازیت‌ها بر سلامتی شهروندان داد.
 
اما موج انتقادها زمانی شدت گرفت که پس از وقوع طوفان در تهران، سازمان هواشناسی به مجلس اعلام کرد كه به دليل پارازيت‌ها نتوانسته توفان تهران را پيش‌بيني كند. اما بعد از این ادعا معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان «متولی فضای فرکانسی کشور» وارد میدان شد و ادعای سازمان هواشناسی را تکذیب کرد.
 
علی سپهری راد، معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی وزارت مخابرات ایران با رد نظریه سازمان هواشناسی مبنی برمزاحمت نویزهای موجود درهوا گفت: تمامی فركانس‌های مورد استفاده در ایران، كاملا مطابق با استانداردهای جهانی و براساس قوانین بین‌المللی موجود درجهان است و به گونه‌ ای تعیین شده كه با هیچ یك از سیستم‌های الكترونیكی تداخل نداشته باشد،اگر تداخلی وجود داشت باید تمام سیستم‌های بانكی، ارتش، سیستم‌های امنیتی و... نیز با مشكلات عدیده‌ ای روبه‌رو می‌شدند درحالی كه تاكنون گزارشی دراین خصوص نداشته‌ایم.
 
پس از این ماجرا، اظهار نظر درباره پارازیت به مجلس رسید و کمال‌الدین پیرموذن عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست مجلس درباره انتشار پارازیت با بیان‌ اینکه مجموعه حاکمیت باید نسبت به امواج پارازیت اهتمام جدی داشته باشد، گفت: ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژیکی و اجتماعی کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است و همچنین برای سلامتی آحاد جامعه مضر است.
 
موضوع سرطان زا بودن پارازیت و انتقادها به انتشار آن تا آنجا ادامه پیدا کرد که محمود واعظی، وزیر ارتباطات از بررسی موضوع پارازیت‌ها با حضور هفت دستگاه دولتی خبر داد و اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری سازمان انرژی اتمی با استفاده از دستگاهی که دارای تجهیزات کامل تشخیص انواع تشعشعات است به بررسی این امواج می پردازد.
 
اما حالا پس از گذشت چند ماه از بررسی های اولیه این کمیته، سازمان محیط زیست به صراحت اعلام کرده است که پارازیت سرطان زا است.
 
 
سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل و مصوباتی نیز داشته است. براساس این مصوبات قرار شد مبحث مربوط به پارازیت ها و تاثیر آن بر روی انسان با جدیت پیگیری شود زیرا بحث سرطانزا بودن پارازیت ها بارها مورد بررسی قرار گرفته است و احتمال بروز این بیماری به علت تاثیر پارازیت ها در انسان وجود دارد.

 
 وی در ادامه بیان کرده است که سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت ها درخواست دارد، با توجه به سرطان زا بودن پارازیت ها، تصمیم دیگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ کند.
 
حال بعد از اعلام رسمی محیط زیست و حرف ها و انتقاداتی که از سوی کارشناسان و افراد مختلف در مورد پارازیت به گوش می رسد چند نکته و سوال مطرح می شود که چرا ما برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دست به کاری زده ایم که نه تنها نتوانسته ایم از ورود فرهنگ غرب و توطئه هایی که بیگانگان به وسیله برنامه های تلویزیونی به جامعه تزریق می کنند جلوگیری کنیم بلکه حتی سلامت مردم را به خطر انداخته ایم؟ از سوی دیگر انتقادی مهمتر بر این عملکرد وارد است و آن این که با وجود اختلاف نظرهایی که در مورد تأثیر و یا عدم تأثیر پارازیت بر سلامت مردم وجود دارد چرا تا زمان اعلام نتایج بررسی کمیته، ارسال پارازیت متوقف نمی شود؟ از سوی دیگر علاوه بر اینها، ارسال پارازیت دردی را درمان نمی کند و به منزله پاک کردن صورت مسئله خواهد بود؛ چرا که ارسال پارازیت روش مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیست و این کار را باید به دوش متصدیان فرهنگی، صدا و سیما و سایر رسانه گذاشت تا با در مقابل تهاجم فرهنگی ابزارهای فرهنگی را به کار گیرند.
 
اما باید دید که بعد از اعلام رسمی سازمان محیط زیست مبنی بر سرطان زا بودن پارازیت دولت یازدهم و متصدیان فرهنگی آن چه تصمیمی در قبال این معضل فرهنگی اتخاذ می کنند؟ آیا همچنان به ارسال پارازیت ادامه می دهند و یا راه دیگری را بدون به خطر انداختن سلامت مردم در نظر می گیرند؟
 
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ 
 

مطالب مرتبط :

معاون سازمان محیط زیست: پارازیت سرطان زا است و باید حذف شود

بررسی آسیب پارازیت علیه سلامت مردم در مجلس

 دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت

 ابتکار : دولت خطر پارازیتها را کم می کند

  

 نظر مراجع تقلید درباره ارسال پارازیت ماهواره ای

   پاسخ یک مرجع تقلید به سوال درباره پارازیت

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:پارازیت,ماهواره,سرطان,محیط زیست,فرهنگی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.