اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
مدیر طرح حفاظت از لایه ازن با اعلام اینکه سالانه 5 هزار تن موادمخرب لایه ازن در کشور مصرف می شود، تاکید کرد: براساس پروتکل مونترال و تعهد ایران باید تا اول ژانویه 2015 حدود 10 درصد از آن در بخش صنعت و کشاورزی حذف شود.
 

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حاجی زاده صبح یکشنبه در مراسم بیست و هفتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازن که در محل سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت: پروتکل مونترال در نوزدهمین نشست خود در سال 2007 میلادی تسریع در حذف گازهای مخرب لایه ازن را تصویب کرد.

وی افزود: این مصوبه کشورهای مشمول ماده 5 پروتکل را متعهد می کرد تا در مرحله اول تعهدات خود تا سال 2013 نسبت به تثبیت مصرف هیدروکلروفلوروکربن ها در حد میانگین سالهای پایه یعنی 2009 و 2010 اقدام کنند. همچنین متعهد شدند تا سال 2015 حذف 10 درصد از کل میانگین مصرف سال های پایه و 35 درصد کاهش در سال 2020 و 67.5 درصد کاهش در سال 2025 و 100 درصد کاهش تا سال 2030 داشته باشند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:لایه ازن,پروتکل مونترال,روز جهانی ازن,شبکه ملی ازن,حفاظت از لایه ازن, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از تعطیلی و پلمپ یک واحد ذوب سرب در اراضی حکیم آباد این شهرستان خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب زارع با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در روزهای پایانی هفته گذشته در حین گشت  و پایش اراضی روستای حکیم آباد این شهرستان دود غلیظی را در این منطقه مشاهده کردند.

وی افزود: پس از شناسایی محل مذکور مشخص شد فردی با احداث 5 کوره سنتی ریخته گری سرب اقدام به تولید شمش سرب کرده و آلودگی زیست محیطی شدیدی را در منطقه ایجاد کرده است.

زارع با اشاره به اینکه بلافاصله اخطاریه تعطیلی صادر و به این واحد غیر مجاز ابلاغ شد،اظهار داشت: صبح امروز در پی بازدید مجدد از این واحد به دلیل عدم توجه به اخطاریه صادره و به استناد مواد 11و 12 قانون حفاظت و بهسازی، 5 کوره ذوب سرب این واحد پلمپ و پرونده حقوقی متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:ذوب سرب,رباط کریم,دود غلیظ,پلمب,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

برگزاری بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی در ایرانبزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 30شهریور ماه به نشانه‌ اعتراض به سیاست‌های رهبران جهان برگزار می‌ شود.

محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  پیرامون برگزاری این راهپیمایی گفت: در 21 سپتامبر همگام با این حرکت جهانی که قرار است به نشانه‌ اعتراض به سیاست‌های ملی رهبران جهان در برابر سازمان ملل متحد برگزار شود در کمپین‌ها و سایت‌های گوناگون از سوی دوستداران محیط زیست در خواست شده تا همه کسانی که نگران محیط زیست کشور خود هستند همگام با این حرکت جهانی در کشورهای خود راهپیمایی کنند. 


وی در ادامه اظهار داشت: در ایران نیز همراه با دیگر کشورهای جهان این راهپیمایی برگزار می‌شود اما متأسفانه ایران یکی از قربانیان تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین است که این امر موجی از خشکسالی را برای کشور رقم زده است،بحران کم آبی و پدیده تغییر اقلیم در ایران موجب شد تا فعالان محیط زیست در  کشور با حساسیت بیشتری این حرکت جهانی را ترغیب کنند. 

درویش در ادامه افزود: روز گذشته در راستای این موضوع راهپیمایی در پارک ملی گلستان برگزار شد و 6 گروه از فعالان محیط زیستی از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و تهران در این راهپیمایی شرکت کردند. 

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی درباره برگزاری این راهپیمایی در استان تهران بیان داشت: این راهپیمایی فردا در تهران ساعت 2بعد از ظهر در مقابل سازمان محیط زیست کشور برگزار می‌شود. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:راهپیمایی محیط زیستی,پارک پردیسان,سازمان محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 21 سپتامبر / 30 شهریور همزمان با ملاقات وزرا و رؤسای کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار می شود.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، People's Climate Marc یک راهپیمایی محیط زیستی است که 21 سپتامبر / 30 شهریور همزمان با ملاقات وزرا و رؤسای کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار می شود.

 این راهپیمایی برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر در خصوص تغییرات آب و هوایی و محیط زیستی و اثرات سوء آنها با حضور تعداد زیادی از مردم و بیش از یکهزار سازمان، موسسه، دانش آموز و گروه های حمایت از محیط زیست در نیویورک و دیگر نقاط جهان خواهد بود.

از آنجایی که بان کی مون – دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا بر روی خطرات جدی که محیط زیست را تهدید می کند تاکید کرده و از دولت ها خواسته است تا هدف مشترکی برای کاهش چشمگیر آلودگی های زیست محیطی و گرمایش زمین در پیش بگیرند، برگزارکنندگان این مراسم از مردم جهان، سازمان ها و دولت ها دعوت کرده است تا نسبت به برگزاری راهپیمایی های همزمان در نقاط گوناگون جهان اقدام کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 شهريور 1393برچسب:سازمان ملل,عمل,بهتر از سخن,راهپیمایی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از تعطیل شدن ۳ واحد معدن شن و ماسه به دلیل عدم رعایت ضوابط تأکیدی و تولید گرد و غبار در خطوط تولید خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، شیدا آکار اظهار داشت: مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس روز گذشته در پی گشت و پایش شبانه صنایع شهرستان با سه واحد معدن شن و ماسه به دلیل ایجاد آلودگی در خط تولید برخورد کرده و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به‌ عمل آوردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس در ادامه با بیان اینکه فعالیت شبانه معادن شن و ماسه در ساعات پایانی شب و اوایل صبح به دلیل ماندگاری آلودگی و ناکارامدی خود پالایی منطقه مورد تأیید این اداره نیست.

وی افزود: با توجه به ورود به فصول سرد سال و وقوع پدیده اینورژن در منطقه، با هر گونه اقدامی که با تأثیر سوء بر کیفیت هوای منطقه همراه باشد برخورد گردیده و از ادامه فعالیت اینگونه واحدها جلوگیری می‌شود.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 شهريور 1393برچسب:شهرستان قدس,معدن شن و ماسه,اداره حفاظت محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
مدیرکل محیط زیست استان تهران با توجه به خشکسالی های اخیر از رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقامه نماز باران را درخواست و ابراز امیدواری کرد که این قبیل اقدامات با عنایت به عقبه دینی و مذهبی مردم و توجه آنها به احادیث و روایات مربوطه در کاهش مصرف بی رویه آب اثربخش باشد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی حیدر زاده با اشاره به اینکه بحران کم آبی و خشکسالی نه تنها به محیط زیست و اقتصاد لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد بلکه مستقیما سلامت و بهداشت عمومی را هدف قرار می دهد، تصریح کرد: برپایه اخبار واصله از هواشناسی کشور کاهش تعداد روزهای بارانی در پاییز حکایت از این دارد که تا پایان آبان ماه فقط شاهد دو روز بارش باران در کلانشهر تهران خواهیم بود و با توجه به گزارشهای موجود از ذخایر آبی در استان تهران این به معنی فاجعه ای است که قطعا مشکلاتش در آینده نزدیک پدیدار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای موضوع، مکاتبه ای با حجت السلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به انجام رسید و درخواست اقامه نماز باران به صورت یکپارچه در سراسر کشور با توجه به موضوع کم آبی خصوصا در استان تهران مطرح شد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 شهريور 1393برچسب:نماز بازان,خشکسالی,شورای سیاستگذاری ائمه جمعه,مصرف بی رویه آب,بارش باران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رییس سازمان جنگلها با اشاره به کمبود شدید نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: رایزنی با دولت برای استفاده از ماهواره و ابزار های سنجش از دور در جهت حفاظت از جنگلها آغاز شده است.

 خداکرم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سازمان جنگلها با توجه به کمبود شدید نیرو در بخش حفاظت با جدیت رایزنی با دولت را برای افزایش تعداد جنگلبانان در سراسر کشور آغاز کرده است.

 به گفته وی، همچنین از آنجایی که نیروی انسانی به تنهایی کفاف سطح گسترده اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را نمی دهد برای تجهیز سازمان به ابزار های سنجش از دور مانند ماهواره ها در هیات دولت اعلام نیاز شده است.

 رییس سازمان جنگلها اظهار داشت: همچنین تجهیز سازمان به ابزار های فنی و الکترونیکی در راستای مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از آتش سوزی و جلوگیری از تصرف اراضی در دست بررسی است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 شهريور 1393برچسب:جنگل,سازمان جنگلها,منابع طبیعی,ماهواره,سنجش از دور , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 دولت گذشته و حامیانش آلودگی و سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی را به شدت رد و هرگونه اظهار نظری را همدستی با دشمنان خارجی کشور قلمداد می کردند.

 به گزارش فرارو، با شکایت سه وکیل دادگستری، وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد در دولت دهم، باید در دادگاه حاضر شود تا به اتهاماتش در ارتباط با به خطر انداختن سلامت انسان ها با تولید بنزین های آلوده رسیدگی شود.

 بنزین تولید پتروشیمی ها در ماه های اخیر یکی از پر چالش ترین مباحث میان دولتمردان دولت دهم و یازدهم بوده است.

در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم مهمترین نقطه ضعف عملکردی دولت گذشته که برجسته و از سوی دولتمردان روی آن انگشت گذاشته شد، بنزین تولید پتروشیمی ها بود؛ بنزینی که توسط سازمان محیط زیست و همچنین وزارت نفت دولت یازدهم آلوده تشخیص داده شد.

 این در حالی است که پیش از آغاز به کار دولت یازدهم هم انتقاداتی جدی نسبت به طرح ضربتی افزایش تولید بنزین داخلی مطرح شده بود از جمله اینکه بنزین تولید پتروشیمی ها استاندارد نیست و دارای آلایندگی بالایی است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:احمدی نژاد - سرطان - بنزین پتروشیمی - مسعود میرکاظمی - دادگاه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از ارایه گزارش بررسی آلودگی بنزین‌های وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها به رئیس مجلس خبر داد و گفت: بدون‌شک در بررسی گزارش، تخلفاتی درباره آلودگی بنزین مشاهده شده است.
 
خبر آنلاین - محمدحسین قربانی درباره آخرین وضعیت بررسی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به پیگیری آلودگی بنزین‌‌ها، افزود: با توجه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آلودگی‌های بنزین‌ وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها، کمیته‌ای تشکیل شد تا این مهم را بررسی کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: کمیته یادشده برای به نتیجه رساندن بحث آلودگی بنزین‌های وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها جلسات متعددی با کارشناسان و دستگاه‌های مختلف برگزار و در نهایت گزارش مبسوطی از این بررسی‌ها تهیه کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بعد از اتمام بررسی‌ها، اخیرا گزارش مذکور به رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه شد و وضعیت بنزین‌ آلوده وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها تعیین تکلیف شد؛ حال تصمیم با هیات رئیسه مجلس است که این گزارش در صحن قرائت شود یا خیر.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:کمیسیون بهداشت و درمان - مجلس - آلودگی بنزین - پتروشیمی - , توسط مریم قلیزاده |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی -  قطع درختان جنگل و تجاوز به فضای سبز منابع طبیعی ایران زمین حدیث مکرری است که گویا تا نابودی آخرین درخت و ریشه کنی آخرین بوته باید ادامه یابد! و چه دردناک است در سرزمینی که هوایش آلوده سموم شیمیایی ساخت بی تدبیران و گرد و غبارهای داخلی و خارجی است، سه چهارم سطحش را بیابانهای خشک پوشانیده اند، در ورطه یک دهه خشکسالی دست و پا می زند و هر ساله بروز سیلابها بر زمینهای عریان و بی پوشش گیاهی آن، جان و خانه و اموال و حشم مردمان را به فنا می دهد، اینچنین بی رحمانه به جنگ درختان می روند!

ظاهرا دنیا، چشمان طمعکاران را کور کرده و داستان صمٌّ بکمٌ عمیٌ دوباره تکرار می شود و گروهی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا دنیای مردمان و آخرت خودشان را به بیابانی خشک و سوزان مبدل سازند! افسوس که کار از کار گذشته است و حتی چشم عبرت بینی هم وجود ندارد تا از اشتباهات و دردهای گذشته پند آموزد.

با تشکر از آقای دکتر رضا ساسانی که پیوند مودتش را با جانداران این سرزمین استوار داشته و اندیشه، قلم و هنرش در پاسداشت وطن و اهل وطن پیوسته در کار است.

عکس : دکتر رضا ساسانی

برای مشاهده ادامه تصاویر روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:جنگل,قطع درختان,فضای سبز,منابع طبیعی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
متأسفانه به دلیل عدم نظارت کافی در مراکز معاینه فنی برگه‌های جعلی معاینه فنی به چاپ می‌رسد و در اختیار دارندگان خودروها قرار می‌گیرد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمد رستگاری امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، استانداری، هلال‌ احمر، ستاد مدیریت بحران و پلیس راهور ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری شاهد وقوع پدیده ریزگرد با منشأ داخلی بودیم که این امر در استان تهران نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر کل پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته است، ادامه داد: در پیش بودن فصل سرما و به دنبال آن ایجاد وارونگی دما موجب شد که این کارگروه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای در شرایط مطلوب پایتخت در سال جاری برابر با 79 درصد بود، ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته فقط 70 درصد روزها در شرایط مطلوب قرار داشت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:معاینه فنی,خودرو,کارگروه کاهش آلودگی هوا,محیط زیست استان تهران,برگه های جعلی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مهر - درختان در حاشیه بزرگراه چمران تقاطع پل مديريت در حال خشک شدن هستند.

عکس : حسن قدياني 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:درختان,بزرگراه چمران,خشک شدن, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ایرنا – دستور آزادی 37 زندانی از زندان ...مدیرکل محیط زیست استان کردستان از دستگیری 11متخلف زیست محیطی خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ریاضی فر  مدیرکل محیط زیست کردستان  گفت: 11 نفر متخلف زیست محیطی که به شکار و صید غیر مجاز، حمل اسلحه غیر مجاز، شروع به شکار و آلودگی و تخریب منابع زیست محیطی اقدام کرده بودند؛ توسط ماموران اجرایی در سطح استان کردستان در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند و جهت مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که با تعامل و همکاری مناسب دستگاه قضایی استان کردستان در کمترین زمان قرار مجرمیت و محکومیت این افراد صادر شده است. 

عبدالوحید ریاضی فر ادامه داد: 6 ماه زندان برای 3 نفر به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق آلوده کردن محیط زیست و 3 ماه حبس تعزیری برای 2 نفر و جریمه 22 میلیون ریالی برای 6 نفر از طریق دستگاه قضا از جمله موارد محکومیت این متخلفان بوده است. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:متخلف زیست محیطی,محیط زیست کردستان,زندان,حبس تعزیری,جریمه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 تلاش برای داشتن هوای پاک تر در چند دهه اخیر در اکثر نقاط دنیا همه گیر شده است و این تلاش گسترده به صورت یک واقعیت بین المللی ظاهر گردیده است. 

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در بعضی از نقاط دنیا افرادی که در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است. این مرگ و میر به طور خاص مربوط به آسم، برونشیت، تنگی تنفس ، حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی است. 

علی شفیعی پور، کارشناس محیط زیست درباره آلودگی‌های اخیر کلان شهرهای ایران گفت: آلودگی هوا در اکثر کشورهای دنیا ساکنان کلان شهرها به عنوان عنصری بحرانی در محیط زیست شناخته شده است، به گونه‌ای که تلاش برای داشتن هوای پاک تر در چند دهه اخیر در اکثر نقاط دنیا همه گیر شده است و این تلاش گسترده به صورت یک واقعیت بین المللی ظاهر گردیده است. 

وی در ادامه بیان داشت: در کشورهای پیشرفته همواره در تلاش هستند با ساخت و طراحی وسایل نقلیه‌ای که از حداقل سوخت استفاده می‌کنند، گامی موثر جهت کاهش آلودگی هوا بردارند اما در ایران متاسفانه وسایل نقلیه موتوری نسبت به دیگر کشورها از بالاترین مصرف سوخت برخوردارند. 

این کارشناس گفت: تبدیل شدن سوخت خودرو‌ها به CNG  (سی ان جی) می‌تواند گام موثری در جهت کاهش آلودگی هوا باشد، چون در این صورت مصرف بنزین و در ازای آن واردات بنزین کاهش پیدا می‌کند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,انرژی های تجدید پذیر,سوخت,خودرو,سوانح رانندگی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مدبرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه خودورهای فرسوده نقش بسزایی در آلودگی هوای شهر دارند گفت: نصب و تعویض کاتالیست 30 هزار تاکسی در دستور کار قرار دارد.

وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: عدم مدیریت صحیح در کنترل آلایندگی های خروجی از خودروها مهمترین عامل آلودگی هوای کلان شهرها است و کاتالیست در مسیر اگزوز و در راه گازهای خروجی از اگزوز قرار گرفته و باعث تبدیل این گازهای خطرناک به نوع کم خطر و بی خطر می شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال 93 معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به طرح نصب کاتالیست برای 30 هزار تاکسی 80 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه افزود: در برنامه های امسال همچنین در راستای کاهش آلاینده های زیست محیطی ورود خودروهای پاک، جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیش بینی شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:کاتالیست,خودرو,اگزوز,آلودگی هوا,تاکسی , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سال ۹۱ بین ۲۴۰۰ تا ۴۸۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا فوت کردند.

روز نو به نقل از نسیم - دبیر کنگره قلب و عروق با بیان این مطلب گفت: سال ۹۱ بین ۲۴۰۰ تا ۴۸۰۰ نفر [ در تهران ] در اثر آلودگی هوا فوت کردند. تاثیرات ژنتیکی آلودگی هوا در بروز "اوتیسم" در میان نوزادان قابل مشاهده است.

 
مسعود اسلامی گفت: سقوط یک هواپیما هفته ها ناراحتی و بحث و بررسی را به دنبال دارد ولی در مورد آلودگی هوا به دلیل عدم آگاهی کافی چنین وضعیتی دیده نمی شود.
 
عوارض قلبی ناشی از آلودگی هوا به صورت تنگی عروق کرونر، سکته های قلبی، تشدید نارسایی قلبی، تشدید نامنظمی های ضربان قلب است که می‌‌تواند منجر به مرگ شود.
 
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
 
مطالب مرتبط :
 
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:کنگره قلب و عروق,آلودگی هوا,عوارض قلبی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
دادستان اردبیل از راه اندازی نخستین شعبه دادسرای ویژه محیط زیست در کشور برای رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده های زیست محیطی خبر داد.
 

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به لحاظ اهمیت زیست محیطی استان اردبیل از نظر پوشش گیاهی، تنوع زیستی و تنوع حیات وحش از یک سو و بالا بودن میزان تخلفات در زمینه قاچاق چوب، شکار و صید و تصرف و تجاوز به زیستگاهها و اراضی ملی شعبه دادیاری ویژه محیط زیست در این استان تشکیل شد.

به گفته وی، در این شعبه تمام جرائم مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی زیر نظر مستقیم دادستانی به صورت ویژه رسیدگی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار داشت: در این دادگاه پرونده های زیست محیطی به صورت ویژه و چنانچه پرونده مهمی باشد خارج از نوبت رسیدگی می شود.

عتباتی تصریح کرد: پرونده های زیست محیطی که در سایر شعبات ثبت می شوند به این شعبه ارجاع داده می شوند تا به صورت ویژه رسیدگی شوند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 شهريور 1393برچسب:استان اردبیل,دادستان اردبیل,دادسرای ویژه محیط زیست,منابع طبیعی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تفتان ما  به نقل از فارس - آلودگی هوا یعنی این!

آلودگی هوا یعنی این!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:کاریکاتور,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
یک فعال محیط زیست از فعالیت اره‌های موتوری برای قطع درختان و تخریب باغ زیبای پسیان در خیابان ولیعصر خبر داد.
 

صادق کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود:  از حدود دو هفته قبل قطع درختان این باغ زیبا در خیابان ولیعصر آغاز شد.

 وی با بیان اینکخه  این باغ چهارمین باغی است که در محدوده ایستگاه پسیان در خیابان ولیعصر تخریب می شود اظهار داشت:  باغ اول به طور کامل از بین رفت و در آن اسکلت برج آبی رنگی بالا رفت که فعلا به دلیل عدم پرداخت عوارض شهرداری متوقف شده است.

 به گفته این فعال محیط زیست، در حال حاضر درختان باغات شماره دو و سه نیز از بین رفته اند و این باغات برای شروع گودبرداری برای ساخت برج های تجاری آماده می شوند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:باغ پسیان,خیابان ولی عصر,قطع درختان,فعال محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 تراکم فروشی، اصلی ترین راه درامد شهرداری های کلان شهرهای ایران است. خبرآنلاین از کاربران خود درهمین باره پرسید؛ با ایجاد درامد برای شهرداری‌ها از طریق فروش تراکم موافقید؟

 همانطور که در تصویر زیر می بینید، بیش از ۸۴ درصد شرکت کننده ها در نظرسنجی با این شیوه درامدزایی موافق نیستند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:تراکم فروشی,نظر سنجی,شهرداری,درامد, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

در میزگردی که به همت خبرآنلاین برگزار شد، دلایل اهمیت اخلاق زیست محیطی در جوامع بررسی شد.
 
طهورا شهبازی: جهان در لبه پرتگاه بحران محیط زیستی قرار دارد. انسان با دستیابی به فناوری ها و تکنولوژی های مختلف تسلط خود را بر طبیعت افزایش داده و در مقیاس های گسترده محیط زیست خود را تخریب می کند. این شرایط برای ایران هم وجود دارد. با شدت و حدت متفاوت از دیگر مناطق دنیا. میزان تخریب محیط زیست از ظرفیت تحمل زمین فراتر رفته. از جمله بحران های زیست محیطی می توان به نابودی لایه ازن، باران های اسیدی، تغییرات اقلیمی، آلودگی های رادیواکتیو، جنگل زدایی، فرسایش خاک، تخریب زیستگاه های حیوانات و موارد بسیاری دیگر اشاره کرد.

در ایران متاسفانه بحث اخلاق زیست محیطی شکل نگرفته است و مردم  و مسوولان آن طور که باید آگاهی و آشنایی لازم را در مورد محیط زیست خود و استفاده های بهینه ای که می توانند از منابع طبیعی و زیست محیطی داشته باشند، ندارند. مصادیق  آن آلودگی های مستمر دریای خزر از طریق منابع انسانی و کارخانه ای، آتش سوزی های پی در پی جنگل ها و سرمایه های ملی، شکار های بی رویه و از بین رفتن گونه های نادر زیستی و آلودگی هوا است که روز به روز بیشتر تنفس می کنیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:اخلاق زیست محیطی,ایران,آلودگی هوا,سیاستگذاران,مردم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی هوا یکی از 10 عامل خطر اول سلامت در ایران است.

عصر ایران در خبری علل مرگ ایرانیان را با ذکر آمار و ارقام تحلیل کرده است. در بخشی از این خبر می خوانیم: 

با وجود تمام اقدامات انجام شده و دستاوردهای نظام سلامت طی بیش از سه دهه گذشته اما هنوز هم سالانه حدود 200 هزار ایرانی به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی، حوادث و سوانح و سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت موجود بیماری‌ها و عوامل خطر غیرواگیر نشان می‌دهد که در سال 1390 از 380 هزار مرگ ثبت شده 92 هزار نفر با سکته قلبی (25 درصد)، 43 هزار نفر با سکته مغزی (13 درصد)، 31 هزار نفر در اثر حوادث و سوانح (7 درصد) و 30 هزار نفر به علت سرطان فوت کرده‌اند.

شیوع اختلالات روانی در ایران بر اساس پیمایش ملی سال 1391 حدود 23.6 درصد است.

همچنین بر اساس گزارش بار بیماری‌های جهانی (2011) در ایران بیماری‌های قلبی - عروقی (17 درصد)، اختلالات روانی (14 درصد)، بیماری‌های اسکلتی - عضلانی (7.5 درصد)، حوادث ترافیکی (7.5 درصد)،‌ نئوناتال (6.5 درصد)، سرطان (5.5 درصد)، بیماری‌های تنفسی (4.2 درصد)، اختلال تغذیه‌ای (2 درصد)، دیابت (2 درصد) مجموعا ‌حدود 70 درصد بار بیماری‌ها را تشکیل می‌دهند.

10 عامل خطر اول سلامت (دالی منتسب) در ایران نیز به ترتیب رژیم غذایی، فشار خون (10 میلیون نفر)، توده بدنی بالا (9 میلیون نفر چاق)، کم تحرکی (18 میلیون نفر تحرک ناکافی)، دخانیات (5 میلیون و 300 هزار نفر)، دیابت (7.5 میلیون نفر)، آلودگی هوا، کلسترول بالا (14 میلیون نفر)، خطرات شغلی و مصرف مواد مخدر (سه میلیون نفر) است. البته این اعداد مربوط به جمعیت 15 تا 64 سال است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:مرگ,بار بیماری,سکته,سرطان,سلامت , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رئیس سازمان جنگلها و مراتع از رایزنی و پیگیری برای اختصاص باقیمانده اعتبار 250 میلیارد تومانی مورد نیاز برای احیا جنگلهای زاگرس در سال جاری خبر داد.
 

خدا کرم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر 75 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان جنگلها و اعتبار ویژه رئیس جمهور برای احیای جنگلهای زاگرس در سال جاری اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اما براي اجراي تمامي طرحها سالانه حدود 250 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم، اظهار داشت: البته اولويت ما مهار کانونهاي بحران است و ما اميدواريم امسال اعتبار ويژه اي براي بازسازي مناطق آسيب ديده در نظر گرفته شود.

کرم جلالی تصریح کرد: رایزنی و پیگیریها در شورای عالی جنگلها و هیئت دولت برای اختصاص باقیمانده اعتبار مورد نیاز برای احیا جنگلها انجام شده و  چنانچه وضعیت مالی دولت در سال جاری خوب شود تأمین می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:جنگلهای زاگرس,قارچ زغالی بلوط,سازمان جنگلها,درختان بلوط , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
نتايج بررسی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد تمامي نواحي كه در منطقه تهرانسر و منطقه 9 واقع شده اند در معرض آلودگي صوتي بيش از حد استاندارد قرار دارند. این در حالی است که بیشترین میزان آلاینده‌های هوا نیز بین ساعت 8 صبح تا 10 شب در فرودگاه و نواحی اطراف منتشر می شود.
 

به گزارش فاطمه منطق خبرنگار مهر، منابع آلاینده ساکن و پایانه های مسافربری از جمله فرودگاه مهرآباد نقش قابل توجهی در آلودگی هوای تهران دارند. در این میان فرودگاه مهرآباد بیشترین تعداد پرواز را در بین فرودگاه های کشور دارا است به طوری که در این فرودگاه روزانه به صورت میانگین بین 280 تا 300 پرواز انجام می شود.

براساس مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نتایج حاصل از بررسی انتشار آلاینده های مختلف از قبیل کربن دی اکسید ، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها(HC) بیانگر آن است که تفاوت چندانی میان آلاینده های تولیدی در روزهای عادی و تعطیل وجود ندارد. به صورت میانگین ، روزانه 1500 کیلوگرم س او، 190 تا 200 کیلوگرم اچ سی،1700 تا 1800 کیلوگرم اکسید نیتروژن و 45 کیلوگرم ذرات معلق در این فرودگاه منتشر می شود. بیشتر این آلاینده ها بین 8 صبح تا 22 شب در فرودگاه منتشر می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:فرودگاه,مهرآباد,تهرانسر,آلودگی صوتی,دسی بل, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
گزارش پارازيت هاي وزارت ارتباطات به امضاي محيط زيست رسيد
 
زیست بوم: گزارشي از سوي وزير ارتباطات در خصوص نگراني هاي ايجاد شده از سوي  تشعشعات و امواجي كه سلامت مردم را تحت الشعاع قرار مي دهد، به رييس جمهور داده شده، گزارشي كه به رويت رييس سازمان محيط زيست و وزارت بهداشت، سازمان ها و نهادهاي مربوطه هم رسيده است.

 معاون رييس جمهور در سازمان حفاظت محيط زيست، اين گزارش را كامل و جامع مي داند. او معتقد است گزارش ارسالي از سوي وزارت ارتباطات، تمامي جنبه ها را بررسي كرده و مي توان به جمع بندي آن اطمينان كرد. معصومه ابتكار، در پاسخ به «اعتماد» در خصوص اين گزارش مي گويد: «گزارش مبسوط و كاملي بود، به نظر همه اعضاي مرتبط با آن آمد و همه آن را امضا كرديم. جمع بندي هاي اين گزارش، بسيار جامع است، اما آنچه در اين ميان مهم است، اين است كه در اين زمينه، پايش و اندازه گيري صورت گرفته و موضوع، كنترل شده است.

 دستگاه هاي مختلف چون وزارت بهداشت، سازمان انرژي اتمي، سازمان مقررات راديويي و همه دستگاه هاي مسوول، در اين جمع بندي حضور داشتند و يك سياست و جهت گيري مشتركي را اتخاذ كردند.»او در ادامه نگراني هايي كه در شوراي شهر نسبت به اين موضوع داشت و ادامه آن را در جايگاه معاونت رييس جمهور ابراز داشت، اقدام وزير ارتباطات در اين خصوص را حائز اهميت دانست و گفت: «فكر مي كنم كار وزير هم در اين زمينه مهم بوده كه شرايط را فراهم كردند تا به چنين گزارشي برسيم، نگراني هاي مان را اعلام كرديم تا در نهايت به چنين اطلاعاتي رسيديم.»


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:پارازیت,وزارت ارتباطات,تشعشعات,امواج,سازمان محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

زیست بوم : گزارش تصویری نشست یک روزه اخلاق و محیط زیست در تهران

اکساندر دیمتروویچ

 برای مشاهده ادامه تصاویر، گزینه "ادامه مطلب" را انتخاب کنید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:اخلاق و محیط زیست,نشست بین المللی,دانشگاه محیط زیست,اکو,یونسکو, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست برگزار شدنخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست با حضور جمعی از چهره های برجسته محیط زیستی و دینی دنیا با هدف ایجاد جریان های فکری در زمینه اخلاق محیط زیستی برگزار شد.

به گزارش زیست بوم، نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، آیت الله محقق داماد حقوق دان و استاد حوزه و دانشگاه، اساد پروهیچ عضو هیات علمی دانشگاه زاگرب، پرفسور منظور سومرو رئیس بنیاد علوم اکو، اوزر چنار عضو هیات علمی دانشگاه سارایوو، خانم سوفیا نماینده یونسکو در تایلند و جمعی از نمایندگان مجلس، سفرا، اندیشمندان و دانشجویان در پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این نشست یک روزه که توسط دانشگاه محیط زیست و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و انستیتو علوم و فناوری های زیست محیطی اکو برگزار شد، علاوه بر سخنرانی صاحب نظران، نشستی با حضور هفت نفر از اساتید این حوزه برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم، حامی رسانه ای این نشست بود.

تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:اخلاق و محیط زیست,نشست بین المللی,دانشگاه محیط زیست,اکو,یونسکو, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
وزیر نیرو گفت: ما در دنیا شاهد رویکرد جدیدی در حوزه انرژی هستیم که اگر ما نیز از آن پیروی نکنیم بیشتر به مردم خودمان ظلم کرده‌ایم و آنها باید هزینه زیادی را بپردازند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، وزیر نیرو بعد از ظهر امروز و در مراسم افتتاح پست 132 مگابایتی مشهد ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: تمام تلاش ما در وزارت نیرو این است که بتوانیم تغییری در وضعیت برقی کشور انجام بدهیم زیرا این صنعت در چند سال گذشته در درک صنعت برق دنیا توفیقی نداشته است.

چیت‌چیان افزود: ما در دنیا شاهد رویکرد جدیدی در حوزه انرژی هستیم که اگر ما نیز از آن پیروی نکنیم بیشتر به مردم خودمان ظلم کرده‌ایم و آنها باید هزینه زیادی را بپردازند.

وی عنوان کرد: اگر انرژی‌های نو در ایران رواج پیدا نکند باید پول مصرف اضافی را از مردم بگیریم و یارانه‌ای که می‌تواند صرف خدمت و بهداشت شود، صرف هزینه‌های زیاد مصرف می شود که این اهمیت انرژی نو را نشان می‌دهد.

وی گفت: اگر از سال 83 تا 90 هزینه ای که صرف خرید گازوئیل برای تامین برق شد را صرف خرید و نصب نیروگاه بادی می‌کردیم؛ می‌توانستیم 5 نیروگاه بادی تاسیس کنیم که همان برق را نیز تولید می کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:انرژی های تجدید پذیر - برق - وزیر نیرو - انرژی های نو - خواف, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
تقدیم به همه کسانی که می گویند : ما چکار می توانیم بکنیم؟ در یک کشور عقب افتاده و با این همه مشکلات کاری نمی توان کرد ! ما که پول و امکانات نداریم تا برای کشورمان موثر باشیم !
 
در شمال هند در منطقه « آسام» جنگلی 500 هکتاری به نام « مولای» وجود دارد که با دست های یک نوجوان 16 ساله شکل گرفته. نوجوانی که حالا یک مرد 50 ساله است.
 

مجله مهر- عطیه همتی: سی و پنج سال پیش در منطقه « آسام» واقع در شمال هند سیل بزرگی اتفاق افتاد که همه چیز را با خودش برد. بسیاری از درختان و گونه های جانوری این منطقه از بین رفتند. باقی جانوران نیز به علت نابودی درختان و پناهگاهشان در این منطقه در حال انقراض بودند.

«جادوا مولای پاینگ» نوجوان 16 ساله ساکن « آسام» هر روز شاهد مردن و از بین رفتن گونه های جانوری این منطقه بود. مارها در این منطقه به علت نبود پناهگاه در گرمای شدید از بین می رفتند و او بالای سر لاشه آنها می نشست و گریه می کرد.

مولای چندبار از جنگل‌بانی منطقه خواست که برای حفظ محیط زیست درخت کاری کنند. آنها گفتند که در این منطقه هیچ گیاهی رشد نمی کند و مولای 16 ساله را دست انداختند و گفتند: «برو بامبو بکار!»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:مولای,جنگل,درخت کاری,هند,آسام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سازمان محیط زیست در دولت یازدهم، بارها عنوان کرده است که بنزین تولید شده در پتروشیمی ها که در دولت دهم اتفاق افتاد، سرطان زا است. به همین دلیل چند وکیل از تولیدکننده های بنزین پتروشیمی شکایت کردند.

خبر آنلاین - پیمان حاج محمودعطار، یکی از شکایت کننده ها است. او در وبلاگش در خبرآنلاین دراین باره می نویسد: متاسفانه به رغم گذشت مدت زمان زیاد از هنگام اعلام آلوده بودن بنزین داخلی توسط مسوولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و به رغم تکلیف قانونی این دو نهاد دولتی بر لزوم اعلام شکایت از مسئولان خاطی، هیچ اقدامی از سوی آنان در راستای تحقق تکلیف قانونی شان صورت نپذیرفت.

با مدارکی که از سوی سازمان محیط زیست به مرجع قضایی ارائه شده است، نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است که در اسرع وقت به عنوان شاکی خصوصی اعلام شکایت نماید بلکه رییس این سازمان به خاطر تعللی که تاکنون در این خصوص کرده نیز متهم و قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

اخیرا مصاحبه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست را در رسانه ها خواندم که در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا حضور شما در پرونده، دلالت بر اعلام شکایت است ،فرمود: خیر ما شکایت نکردیم فقط به عنوان مطلع حضور یافتیم.

خانم ابتکار! دلیل شکایت نکردن تان چیست؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 15 شهريور 1393برچسب:سازمان محیط زیست,پیمان حاج محمود عطار,بنزین داخلی,خانم ابتکار,وزارت بهداشت, توسط مریم قلیزاده |

ریزگردهای با منشاء داخلی از خشکسالی و تالاب‌های داخلی ناشی می‌شود و با کاهش پوشش گیاهی شرایط برای شکل‌گیری گرد و خاک مهیا می شود.

خبر آنلاین - داوود پرهیزکار در نشست خبری اداره کل هواشناسی خراسان رضوی که در مرکز اقلیم‌شناسی مشهد برگزار شد، گفت: تعداد زیادی از استان‌های کشور ما دچار خشکسالی هستند و در سال زراعی جاری منطقه البرز، تهران، سمنان، قم، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و بخش‌هایی از گلستان نسبت به دوره بلند مدت آماری یعنی سالهای 70 تا 92 دچار کم بارشی هستند.

او گفت: خراسان رضوی ششمین استانی است که در مقایسه با دوره بلندمدت آماری دچار کم بارشی است، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارندگی در خراسان رضوی در مقایسه با سال زراعی گذشته 19 درصد کاهش داشته و این در حالی است که کاهش بارندگی در میانگین کشوری 7 درصد بوده است.

پرهیزکار یادآور شد: براساس شاخص استاندارد شده در دنیا (SPI) در دوره 9 ماهه گذشته، شمال و شرق کشور شامل استان‌های خراسان رضوی،‌ خراسان شمالی، گلستان، تهران و البرز دچار شرایط خشکسالی بوده‌اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 15 شهريور 1393برچسب:ریزگرد,تالاب,خشکسالی,هواشناسی,گرد و خاک, توسط مریم قلیزاده |

  پایش انواع آلودگی ها به ویژه آلودگی هوا به روش زیستی موضوعی است که در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار گرفته که یکی از این روش ها استفاده از گلسنگ است. این گیاه در هوای آلوده می میرد بنابراین بودن یا نبودن آن معیار خوبی برای میزان آلودگی هوا است.

ایرنا - آلودگی هوا در کلان شهرها به حدی است که اتخاذ راه حلی برای برطرف کردن این معضل و یا حداقل کاهش اثرات سوء آن یکی از دغدغه اصلی دولت ها است.

بسیاری از دوستداران محیط زیست و فعالان این عرصه معتقدند به روش طبیعی و با استفاده از برخی گیاهان به راحتی می توان میزان غلظت آلاینده های هوا را تعیین کرد و حتی آنها را کاهش داد.

گلسنگ ها یکی از این گیاهان هستند که به عنوان معیاری طبیعی برای سنجش میزان آلودگی هوا در نقاط مختلف کاربرد دارند. بسیاری از کشورهای پیشرفته به جای استفاده از دستگاه های سنجش آلودگی هوا برای این کار از گلسنگ ها استفاده می کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,گلسنگ,معیار آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

جالب است که یک چای درست کردن بدون دقت کافی، آب و سوخت و برق و زمان و پول ما را به هدرمی دهد و هوا را هم آلوده می کند. 

 اکسیژن – مصطفی طهماسبی * - معمولا در کشور ما، افراد در خانه ها و حتی محل کار روزی چند بار چای درست کرده می نوشند و این کار مقادیر زیادی زمان، سوخت و آب را به هدر می دهد و هوا را نیز آلوده می سازد. اما چگونه؟

خانواده های یک ، دو و سه نفره در ایران زیاد هستند و اینان هر بار که چای درست می کنند یک کتری یا سماور بزرگ را پر از آب می کنند و روی شعله اجاق می گذارند و با خیال راحت به کارهای دیگر می پردازند تا آب جوش بیاید و چای را دم کنند و در بسیاری اوقات این آب آنقدر می جوشد تا تمام شود.

به عبارت دیگر یک خانواده مثلا 2 نفره برای نوشیدن دو لیوان چای که نیم لیتر می شود، یک کتری یا سماور 5 لیتری آب جوش درست می کند. یعنی 4 و نیم لیتر آب جوش اضافه که یا بخار می شود یا بدون استفاده درون کتری می ماند و سرد می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:چای,صرفه جویی,آب,سوخت,برق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
دیوارهای بتنی، قطع و تخریب باغ و مزرعه و سرانجام رویش ویلا واقعیت تلخی است که دشتهای سرسبز و حاصلخیز مازندران را یکی پس از دیگری می بلعند.
 
 به گزارش علیرضا نوری کجوریان خبرنگار مهر، در گوشه و کنار مازندران حتی در ییلاقات کوهستانی و
صعب العبور اما خوش آب و هوای مازندران می توان ردپای بساز و بفروش ها را بدون چشمان مسلح هم مشاهده کرد و افسوس که دستگاه های ذی ربط دیرتر از ویلاسازان و در مراحل پایانی متوجه تغییر غیرمجاز کاربری می شوند و در برخی موارد نیز اقدام به قلع و قمع بنا می کنند.

قلع و قمع ویلاها، نوشدارویی پس از مرگ سهراب

رویه ساخت و ساز ویلا در مزارع و بعد هم تخریب و قلع و قمع، نوشدارویی پس از مرگ سهراب برای کشاورزی مازندران به شمار می رود چرا که آن زمین حاصلخیز دیگر به ندرت به چرخه تولید و زراعت باز می گردد.

به تاکید کارشناسان، دست داشتن افراد صاحب نفوذ، دانه درشت و بعضا سیاسی در تغییر غیرمجاز کاربری اراضی از مهمترین چالشهایی است که مزارع بکر و حاصلخیز استان را تهدید می کند و در دورترین مناطق مازندران می توان رویش قارچ گونه ویلاهایی را به نظاره نشست که مالک امروز آن یا وکیل دیروز خانه ملت است و یا صاحب منصبان پرنفوذ امروز.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 شهريور 1393برچسب: مازندران,ویلا,مزارع,تغییر کاربری,جهاد کشاورزی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 همزمان با هفته دولت ، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان پیشوا روز سه شنبه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایرنا - به گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان پیشوا ، در این مراسم نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل فرمانداری پیشوا مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت: ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در حال حاضر شاخص اصلی آلودگی هوای کلان شهر تهران می باشد.

محمد رستگاری گفت: با افتتاح و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوای پیشوا، پارامترهایی همچون دی اکسید گوگرد، منو اکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون پایش و اندازه گیری می شود.

محمد رستگاری افزود: این ایستگاه سی و دومین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان تهران محسوب شده و به زودی اندازه گیری آنالیزرهایی مانند گازهای آلی فرار، ذرات معلق کمتر از 10میکرون و ازن به این دستگاه افزوده خواهد شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 شهريور 1393برچسب:سنجش آلودگی هوا,شهرستان پیشوا,استان تهران,فرمانداری پیشوا,ذرات معلق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر بیتا سنگستانی - طبیب


تو آن روح شفابخش خدایی
به دل داری ضمیر کبریایی


تو آن مونس به جان دردمندان
نوایی خوش برای بینوایی



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 شهريور 1393برچسب:شعر,دکتر بیتا سنگستانی,طبیب, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

یک متخصص پزشکی ورزشی می‌گوید ورزش‌کردن در هوای آلوده ضرر دارد چون مواد آلاینده بیشتری وارد بدن می‌شود. ورزشهایی مثل دو، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بیش از سایر ورزشها خطرناک است و نباید در نزدیکی بزرگراه‌ها ورزش کرد.

الف - رضا سعیدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسش چند نفر از شهروندان مشاور سلامت که پرسیده بودند چه ورزش‌هایی در هوای آلوده مجاز است و در چنین هوایی انجام حرکات ورزشی چگونه باید باشد،گفت: ورزش در هوای آلوده سبب تشدید اثرات منفی آلودگی بر انسان می شود چون امکان ورود حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده به بدن فراهم می شود.

وی گفت: طبق گزارش های انجام شده میزان رسوب ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در ریه در حین ورزش ۵ برابر بیشتر از حالت استراحت است .وی ادامه داد: در هنگام ورزش کردن،چون معمولاً تنفس از طریق دهان انجام می‌شود مواد آلاینده بیشتری وارد بدن می‌شود و ذرات معلقی که بسیار ریز هستند بیشتر از سایر ذرات به ریه نفوذ می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: بنابراین بهتر است انجام حرکات ورزشی در فضای باز و در نزدیکی بزرگراه‌ها انجام نشود چون دودهایی که از خودروها تولید می‌شود ذرات بسیار ریزی دارند. این متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه آلاینده‌ها اثرات متفاوتی دارند گفت: آلاینده‌های مونوکسیدکربن و ذرات معلق باعث تنگی عروق قلبی،بیماریهای قلبی و فشار خون می شوند و آلاینده های ازن و دی اکسیدگوگرد نیز باعث بیماریهای ریوی، آسم و آلرژیهای تنفسی می شوند.

سعیدی ادامه داد: در عین حال انجام ورزشهایی مانند دو، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در هوای آلوده خطرناک است و برای به حداقل رساندن عوارض آلودگی،لازم است که در فضای باز ورزش نشود و مکانی انتخاب شود که فاصله زیادی با بزرگراهها دارد.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: انجام حرکات ورزشی بهتر است در فضای سبز و پارکها انجام شود چون هوا تلطیف می‌شود و جذب ذرات معلق هوا به ریه را کاهش می‌دهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:ورزش,هوای آلوده,بزرگراه,فضای باز,ذرات معلق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 تحقیقات جدید نشان داده که آلودگی هوا می‌تواند نقش موثری در بروز بیش فعالی کودکان داشته باشد و احتمال اینکه فرزند مادر بارداری که با این معضل مواجه است، دچار این اختلال شود، بیشتر است.

تابناک - امروز باب شده است اگر کودکی زیاد شیطنت کرد بگویند بیش‌فعال است. آیا واقعا درصد بیش‌فعالی زیاد شده یا این لقبی است که والدین و اطرافیان کودکان امروز از سر بی‌حوصلگی و کم‌صبری به آنان می‌دهند؟ الکساندر کریشتون در سال ۱۷۹۸ برای اولین بار از این مشکل در منابع علمی نوشت و تا همین امروز هنوز حرف‌های ضد و نقیضی درباره این اختلال می‌شنویم. اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه یکی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان است که به اختصار ADHD نامیده می‌شود.

به گزارش آرمان، این اختلال پدیده‌ای نیست که صرفا در سال‌های اخیر ظهور کرده باشد بلکه دارای تاریخچه‌ای نسبتا طولانی است. در طول زمان، متخصصان این اختلال را با نام‌های میل انفجاری، بازداری اراده و ناتوانی از مهار اخلاقی، فزون‌جنبشی، اختلال نارسایی توجه و اختلال نارسایی توجه با فزون کنشی یا بدون آن خوانده‌اند. 

در یک تعریف جامع، این اختلال عبارت است از الگوی پایدار بیش‌فعالی یا نقص توجه به طوری که شدت آن بیش از حد طبیعی یک کودک طی روند رشد باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,بیش فعالی,نقص توجه,کودکان,سیگار , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، سالانه باید 30 کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شود، و به منظور تحقق این مهم، دولت می بایست به مدیریت شهری کمک کرده و از توسعه متروی پایتخت حمایت کند.
 
رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که برای مبارزه با آلودگی هوای تهران باید به سمت هیبریدی کردن خودروها و برقی کردن موتورسیکلت ها برویم، گفت: بسیاری از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوسها، مینی بوسها و تاکسی ها و نیز تعداد زیادی از موتورسیکلت ها و خودروهای شخصی که در این کلان شهر تردد می کنند، جزء وسایل نقلیه فرسوده محسوب می شوند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سرخو افزود: علاوه بر خودروهای فرسوده، بسیاری از خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند، می توانند تأثیر مستقیمی در افزایش آلودگی هوا داشته باشند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,مترو,خودروهای فرسوده,عوارض,خودروهای هیبریدی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درخواست داریم با اجرای طرح ترافیک در شیراز، آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل سرطان‌زا کنترل شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، محمد هادی ایمانیه به مناسبت روز پزشک در پنجاه‌و‌نهمین جلسه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه زیرمیزی در استان فارس برای مراکز دانشگاهی حذف شد و همه پزشکان موظف هستند پول را در بیمارستان دریافت کنند، گفت: پزشکان اگر هزینه عمل جراحی را در مطب دریافت کنند، با آنان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 300 تا 400 هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر شیراز زندگی می کنند، افزود: با راه‌اندازی مراکز بهداشتی باید تا پایان سال 93 با اعزام پزشک، بهداشت یار، دندانپزشک، کارشناس بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت خانواده به حاشیه شهر شیراز، سطح سلامت این مناطق را مورد ارزیابی قرار دهیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,شیراز,سرطان,طرح ترافیک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه مهلت خودروسازان برای ارتقا استاندارد یورو 4 به به پایان رسیده است، گفت: سازمان محیط زیست از ابتدای شهریورماه آزمایش خودروها براساس استاندارد یورو4 را آغاز کرده است و نتایج آن را طی یک ماه آینده اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابتدای سال جاری سازمان محیط زیست در گزارشی اعلام کرد آلایندگی بنزین پتروشیمی که طی سال 88 به بعد به منظور تامین بنزین مصرفی خودروها تولید می شد، بسیار فراتر از حد مجاز بوده به طوری که معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست اعلام کرد؛ افزایش آلودگی هوا طی سال 88 تا 92 و کاهش روزهای ناسالم شهر ارتباطی مستقیم با تولید بنزین پتروشیمی دارد.

این درحالی است که برخی افراد غیرکارشناس در ادعاهایی مدعی شدند که بنزین تولید پتروشیمی آلایندگی زیادی نداشته و ارتباط افزایش روزهای ناسالم هوا را کذب محض اعلام کردند.

مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فرافکنی ها با تایید آلایندگی بنزین پتروشیمی پایان گرفت، گفت: طی این سال ها آلوده ترین ترکیب بنزین توزیعی بنزین پیرولیز بوده که طی سال 89 تا 92 به میزان بسیار زیادی تولید و در خودورها مصرف شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:بنزین پتروشیمی,بنزن,آروماتیک,سرطان,خودروسازان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

پای لنگ محیط زیست لرستان این روزها به سنگ فعالیت کارخانجات آلاینده شن و ماسه خورده است، واحدهایی که علاوه بر آلودگی هوا این روزها با دفع غیراصولی پساب خود بلای جان محیط زیست شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه های شن و ماسه از واحدهایی هستند که در ابعاد مختلف می توانند آلودگی های زیست محیطی و تخریب طبیعت و بستر رودخانه ها را به همراه داشته باشند.

فعالیت غیراصولی این واحدهای صنعتی از یک سو موجب خسارات جدی به بستر رودخانه ها شده و از سوی دیگر آلودگی هوا، آب و خاک از دیگر پیامدهای فعالیت این واحدهای آلاینده است.

افزایش ذرات معلق در هوا تا مسافت زیادی از محل فعالیت این واحدها موضوعی است که گاه موجب ابراز نارضایتی و انتقاد افراد ساکن در محدوده کارخانه های شن و ماسه شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:کارخانه های شن و ماسه,رودخانه,آلودگی هوا,محیط زیست استان لرستان,پساب, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با پیگیری‌های بسیار، عامل انتشار بوی بد در سطح اهواز شناسایی و اقدامات قضایی در این‌باره به نتیجه رسید. 

قدس آنلاین - به گزارش ایسنا «احمدرضا لاهیجان‌زاده» در جلسه‌ای که به منظور بررسی موضوع انتشار بوی بد در سطح اهواز در معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یک سالی است که شکایت‌هایی از سوی عموم مردم در سطح اهواز به علت انتشار بوی بد به محیط زیست ارائه شده است. همچنین اکنون با آغاز فصل گرما تعداد موارد انتشار این بو نامطبوع افزایش یافته است. به علاوه در 6 ماهه‌ نخست پارسال نیز تعداد شکایت‌ها از این بابت افزایش یافت.

 وی افزود: میزان دفعات انتشار این بو به حدی رسید که از دفتر امام‌جمعه‌ اهواز، استانداری و حتی معاون دادستان اهواز پیگیری‌ کردند و درخواست شد که عامل انتشار این بو شناسایی و با آن برخورد شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: برای بررسی موضوع، 4 تیم تشکیل شدند و در محورهای مختلف به فاصله 30 تا 40 کیلومتری از هم به بررسی موارد پرداختند. در این بررسی‌ها مکان‌های دفن زباله، فعالیت‌های نفتی و دیگر موارد ارزیابی شد. 2 کانون به عنوان عامل شناسایی شدند که یکی از این کانون‌ها محل قدیمی دفن زباله در منطقه برومی است. برای بررسی موضوع جلسه‌ای تشکیل شد که شهرداری فعالیتی در جهت برطرف کردن این موضوع انجام داد.

 لاهیجان‌زاده افزود: بر اساس جهت بادی که اطلاعات آن را از هواشناسی دریافت کردیم نهایتاً به بحث اصلی کانون عامل انتشار این بو رسیدیم که کارخانه‌ الکل‌سازی رازی بود، این کارخانه، تولیدکننده‌ خمیرمایه و الکل است. «ویناس» ماده‌ای بسیار بدبو است که به عنوان پسماند تولیدات کارخانه بر جا می‌ماند و وارد حوضچه‌هایی می‌شود که برای جمع‌آوری این ماده در نظر گرفته شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:اهواز,کارخانه الکل سازی رازی,بوی بد,ویتاس,دادگاه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تهران در بین 1524 شهر مورد مطالعه، از نظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون در رتبه 162 آلودگی قرار داشته است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گزارشی تفصیلی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران با استناد به یافته‌های سازمان های بین‌المللی منتشر کرده که وضعیت آلودگی هوا و میزان آلاینده در شهر تهران را در مقایسه با سایر شهرهای مورد بررسی در این تحقیقات نشان می دهد. 

این گزارش به استناد تحقیق سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 منتشر شده. سازمان بهداشت جهانی میزان غلظت سالانه آلاینده های PM10 و PM2.5 را در حدود 1600 شهر از 91 کشور جهان در سال‌های 2008 تا 2013 بررسی و مقایسه کرده است در این تحقیق اطلاعات غلظت آلاینده PM2.5 در مناطق و شهرهای با سطح درامد پایین و متوسط، محدود‌تر بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 8 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,شهر تهران,سازمان بهداشت جهانی,ذرات معلق,شرکت کنترل کیفیت هوا, توسط مریم قلیزاده |
آخرین گزارش از وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت نشان می دهد به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران 6، 10، 11، 12، 7، 13، 3، 19، 18 و 2 هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیم‌بندی انجام شده است.
 

به گزارش خبرنگار مهر،آلودگی صوتی هر نوع صدای ناخواسته ای است که باعث بر هم زدن آرامش و تمرکز افراد در حین انجام کار می شود. بیشترین منابع سر و صدا در محیطهای شهری ناشی از وسایل حمل و نقل است که  به سه گروه اصلی ترافیک جاده‌ای،ترافیک هوایی،ترافیک ریلی تقسیم می‌شوند.در این بین سر و صدای ناشی از وسایل حمل و نقل جاده‌ای شامل موتورسیکلت، ماشینهای سواری، ماشینهای سنگین و نیمه سنگین سهم عمده‌ای در تولید آلودگی صوتی شهرها به خصوص در شهر تهران دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:آلودگی صوتی,صدا,خودرو,موتورسیکلت,بزرگراه , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
بر اساس آزمایشهای سازمان استاندارد و حفاظت محیط زیست مشخص شده که بنزین تولیدی پتروشیمی ها از آلایندگی بالایی برخوردار است و بخشی از آلودگی هوای تهران و کلانشهرها ناشی از استفاده از این نوع بنزین است.
 

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با حضور مدیران سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها برای بررسی آلایندگی بنزین موجود گفت: سه نوع بنزین در کشور عرضه می شود. اول بنزین تولید پالایشگاهها است که از 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی در روز 61 میلیون لیتر را تامین می کند. پتروشیمی ها نیز 5 میلیون لیتر در روز از بنزین مصرفی کشور را تامین می کردند. 4 میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور نیز وارداتی بود.

نماینده مردم قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 5 نوع آلاینده در ترکیب بنزین وجود دارد که شامل اکتان، آروماتیک، بنزن، اولسین و گوگرد است. طبق استانداردهای یورو 4 هر کدام از این آلاینده ها باید درصد مشخصی داشته باشد، امروز در کشور ما تلاش داریم که به استانداردهای یورو 4 در تولید سوخت بنزین دست یابیم در حالی که کشورهای پیشرفته در حال دستیابی به استانداردهای یورو 5 و یورو 6 در تولید بنزین هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:بنزین,بنزن,گوگرد,پالایشگاه,پتروشیمی,آروماتیک,اولسین, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ترک سیگار با QuitNow! Pro v3.21برنامه ای برای ترک سیگار در گوشی های موبایل اندروید

اندرویدیها download-android.ir -برنامه  QuitNow! Pro به شما کمک می کند تا بوسیله گوشی های هوشمند اندروید بتوانید از کشیدن سیگار خودداری کنید.

یکی از عملکرد های اصلی این برنامه نشان دادن میزان پس انداز شما قبل از اینکه اقدام به خرید کنید می باشد.

از ویژگی های این برنامه محاسبه تعداد روزهای بدون سیگار، تعداد سیگارهای مصرف نشده، پول ذخیره شده، زمان ذخیره شده، نمایش ۹ جنبه از سلامت شما که هر روز میزان بهبود تدریجی آن را می بینید، نکته های لازم برای ترک، اعلام حقایقی درباره سیگار، ویجت برای دیدن میزان پیشرفتتان و …  است.

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت چت و گفتگو با کسانی که از این برنامه استفاده می کنند اشاره نمود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:ترک سیگار,اندروید,گوشی هوشمند,چت,سیگار, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
در چار‌چوب وظايف و ماموريتهاي شهرداري تهران و به منظور كاهش آلودگي هوا دستور‌العمل اجرايي مقابله با آلودگي هوا آماده و جهت اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ شد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه اصلي ترين مشكل محيط زيستي شهر تهران در حال حاضر آلودگي هوا است گفت در صورت ادامه وضعيت انتشار منابع آلاينده، سلامت و بهداشت شهروندان تهراني در معرض تهديد جدي قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: اين ستاد در چار‌چوب وظايف و ماموريتهاي شهرداري تهران و به منظور كاهش آلودگي هوا دستور‌العمل اجرايي مقابله با آلودگي هوا را آماده و جهت اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است.

شاعري در ادامه محورهاي دستور‌العمل مقابله با آلودگي هوا را كنترل منابع آلاينده متحرك شامل اخذ برگ معاينه فني موتورسيكلت‌ها و خودروي‌هاي مورد استفاده شهرداري‌هاي مناطق، موتور سيكلتها و خودروهاي متعلق به پيمانكاران، منع تردد خودروهاي و وسايل نقليه فرسوده و همچنين بدون برگ معاينه فني تحت مالكيت شهرداري و پيمانكاران، كنترل منابع آلاينده ثابت شامل: كنترل آلودگي هوا در صنايع و كارگاههاي آلاينده مستقر در سطح منطقه و ساختمانهاي تحت تملك شهرداري و همچنين كنترل آلودگي هوا در فعاليتهاي عمراني، خدماتي و ساختماني نام برد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,شهرداری تهران,محیط زیست,دستورالعمل اجرای,معاینه فنی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صنایع بزرگ تا پایان سال جاری مهلت دارند که از طریق سیستم آنلاین به سازمان ها متصل و خوداظهاری را انجام دهند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه به عیادت از امام جمعه کرمان اشاره کرد و گفت: از این عالم فقید به دلیل همراهی با دولت تدبیر و امید قدردانی کرده و به این نکته اذعان داریم که علمای معزز فقیه در استان ها مسئولیت خطیری در مساعدت بحث های محیط زیست دارند.

وی همچنین در خصوص نشست شورای اداری استان کرمان گفت: در این نشست کودکان پوسترهایی را آورده بودند و از مسئولین خواستار شدند که 50 بار از روی اصل 59 قانون اساسی بنویسند.

ابتکار اذعان داشت: در نشست با سازمان های مردم نهاد، دانشگاهیان و فعالین اقتصادی و صنعتی استان کرمان تفاهم نامه ای برای نخستین بار با استاندار کرمان امضا شد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:خود اظهاری,محیط زیست,کرمان,کک سازی زرند,معدن شاه کوه,آزبست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

محصولات متعددی از فناوری های پوشیدنی تولید و روانه بازار شده اند اما گاهی اوقات فناوری های تولید شده عجیب و خنده دار به نظر می رسند.

 مهر- یکی از مشکلاتی که دوچرخه سواران در شب با آن روبرو هستند، عدم دید کافی رانندگان و احتمال خطر تصادف است. اما اکنون دوچرخه سواران می درخشند تا دید رانندگان را افزایش داده و مانع از بروز هرگونه خطری شوند. مخترعان انگلیسی کمربند درخشانی را طراحی کرده اند که دور کمر دوچرخه سواران بسته می شود تا بتوانند دید بیشتری از خود به رانندگان بدهند.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۶/۵ 

مطالب مرتبط :

 دوچرخه ای که هوا را تمیز می کند

دوچرخه وسیله نقلیه برتر

یزد شهر دوچرخه ها بود !؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:فناوری,دوچرخه,دوچرخه سوار,شب,رانندگان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.