اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

همایش یک روزه علمی - دانشجویی هوای پاک، روز دوشنبه 18 اسفند از ساعت 9 تا 16 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ همایش ملی علمی - دانشجویی هوای پاک با هدف بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا و تحقق هوای پاک روز دوشنبه 18 اسفند در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

در این همایش علمی - دانشجویی که توسط جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی برگزار می شود، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، یوسف آرمودلی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران، مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و جمعی از استادان، صاحبنظران و دانشجویان حضور خواهند داشت تا راهکارهای علمی کاهش آلودگی هوا را در قالب سخنرانی و ارائه مقاله بررسی کنند.

مدیریت آلودگی هوا؛ آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی؛ اثرات آلودگی هوا؛ تجارب جهانی؛ اقتصاد و آلودگی هوا؛ حقوق محیط زیست؛  انرژی های نو و آلودگی هوا محورهای اصلی همایش را تشکیل می دهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
علاقه مندان به فعالیت های داوطلبانه برای کاهش آلودگی هوای تهران می توانند به عضویت باشگاه هواداران هوای پاک در بیانند.
 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، حشمت الله بسطامی، سخنگوی این شرکت در این باره گفت: افرادی که در زمینه آلودگی هوا و آلودگی صوتی فعال هستند و همچنین شهروندانی که علاقه مندند برای کاهش آلودگی هوا در فعالیت ها و برنامه های اجتماعی و داوطلبانه مشارکت داشته باشند می توانند به هوداران هوای پاک پیوندند.

به گفته او ثبت نام از داوطلبان در نمایشگاه رونمایی از موتورهای برقی یا به اصطلاح موتورهای بی باک در بوستان گفت و گو انجام می‌شود. در نمایشگاه 5 روزه که از پنجشنبه 13 آبان آغاز به کار کرده همچنین طوماری برای هوای پاک به امضای شهروندان تهرانی گذاشته شده تا از آرزوها و امیدهایشان برای آسمان آبی تهران بنویسند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:آلودگی هوا,باشگاه,هوای پاک,ثبت نام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

موتور برقی قزوین

نمایشگاه رونمایی و تست رایگان موتورهای برقی در مرکز دایمی همایش های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسطامی مدیر اجرایی جشنواره رونمایی و تست موتورهای برقی از همه شهروندان تهرانی به ویژه موتورسوران دعوت کرد تا از موتورهای برقی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند، دیدن کنند.

به گفته وی، در این نمایشگاه حدود 100 دستگاه موتور در 20 مدل به نمایشگاه درآمده است.  

بسطامی گفت: 20 شرکت در این نمایشگاه 5 روزه شرکت کرده اند و انواع موتورهای برقی با قابلیت ها و در مدل های متفاوت درغرفه ها به نمایش درآمده است.

وی افزود: در حاشیه مرکز دایمی همایش های شهرداری تهران پیست موتورسواری پیش بینی شده تا افرادی که از این جشنواره و غرفه های نمایشگاه دیدن می کنند بتوانند موتورها را تست کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:موتورهای برقی,لیزینگ بانک شهر,شهرداری تهران,تست رایگان,موتور, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

شما  چه نظری درباره پارازیت ها دارید؟ اصلا در کدام محله تهران یا سایر کلان شهرها زندگی می کنید و آیا پارازیت در محله شما وجود دارد یا خیر؟ آیا شده به پزشک مراجعه کنید و علت بیماری شما امواج پارازیت ذکر شود؟

سرویس سلامت شفاف: سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، این ها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد تنها  نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان  آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست و آنچه که مزید بر علت شده تا پایتخت نشین ها را بیمار و عقیم کند، امواج نامرئی است که به عنوان پارازیت شناخته می شوند.


امواجی که برای مختل کردن شبکه های ماهواره ها ارسال می شوند و نهاد مسئول آنها هم هرگز معلوم نشده است. نتیجه هم این شده که انواع و اقسام شایعات پارازیتی در پایتخت قوت گرفته که تا پیش از روی کار آمدن دولت روحانی به طور جدی به آنها پرداخته نشده است. شایعاتی که گاهی توسط مسئولین تلویحا تایید می شود و همین امر باعث می شود افکار عمومی شاخ و برگ بیشتری به این شایعات بدهد.

بعد از روی کار آمدن دولت روحانی اما هر چند معصومه ابتکار اعلام کرد: دلایل ایجاد سرطان متعدد است؛ درصدی ممکن است ژنتیکی باشد، بخشی مربوط به نوع تغذیه و آلودگی‌های محیط‌زیست یا مصرف دخانیات مثل قلیان و... است. پس نمی‌توان علت آن را صرفا مشکلات محیط ‌زیست و پارازیت دانست.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به کاربران در شبکه های اجتماعی دراین خصوص گفت: اگر ارسال پارازیت بر روی ماهواره ها، سلامت مردم را تهدید کند، رییس جمهوری شخصا در این موضوع ورود خواهند کرد و به اطلاع مردم خواهند رساند تا امید ها برای باز کردن گره کور شایعات پارازیتی تازه شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:پارازیت - امواج - ماهواره - تهران - سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا توسط دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 10 و 11  دی امسال برگزار می شود. این همایش در سال 93 محورهای جدیدی را در بررسی تخصصی معضل آلودگی هوا و صدا در دستور کار قرار داده که مهمترین آنها افزوده شدن محورهای مرتبط با مطالعات حوزه علوم پزشکی به محورهای زیرمجموعه این همایش است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر ،وحید حسینی، رئیس و دبیر سومین همایش آلودگی هوا و صدا از برگزاری سومین دوره این همایش ملی با همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داده و گفته است:« این همایش که تاکنون دو دوره از آن برگزار شده در سومین دوره مقالات برآمده از مطالعات علوم پزشکی در زمینه آلودگی هوا و صدا را به هم محورهای مقالات دریافتی اضافه کرده و گستره موضوعات تخصصی همایش را گسترش داده است.»

او گفت: بر اساس تصمیم گیری اعضای کمیته علمی، سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در روزهای یازدهم و دوازدهم دی برگزار می‌شود و امسال علاوه بر دانشگاه شریف، استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به اعضای کمیته علمی این جشنواره پیوسته اند.

حسینی با بیان اینکه «قصد داریم در سال‌های آینده بخش مطالعات اجتماعی را هم به این همایش اضافه کنیم»، ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش استفاده از به کارگیری یافته های علمی پژوهشگران و دانشگاهیان در سطوح تصمیم گیری و مدیریتی است و بخشی از مقالاتی که در دومین دوره این همایش دریافت کردیم هم در برنامه ریزی ها و اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوا و صدا به کار گرفته شد.

او افزود: زمانی که می خواستیم درباره آلودگی هوای تهران کار کنیم، دیدیم دستمان در ابزار و اطلاعات خالی است و در بسیاری از موارد پرسش هایی وجود دارد که جواب های علمی و آزموده شده‌ای برای آنها نداریم و در چنین شرایطی تصمیم به برگزاری این همایش گرفته شد تا دست اندرکاران برنامه ریزی و مدیریت آلودگی هوا و صدا بتوانند از خروجی های علمی و تخصصی این همایش در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها استفاده کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:همایش - آلودگی هوا و صدا - دانشگاه صنعتی شریف - دانشگاه علوم پزشکی - , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از برگزاری ششمین جشنواره میرزای شیرازی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات در روز شنبه 10 خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد کاظم ندافی افزود: فرمها و اطلاعیه های مربوطه جهت شرکت در جشنواره جایزه میرزای شیرازی از طریق پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته تا شرکت کنندگان بتوانند آثار خود را حداکثر تا روز چهارشنبه 31 اردیبهشت به دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ارسال نمایند.

جایزه میرزای شیرازی بر اساس مصوبه ستاد اجرایی قانون جامع کنترل دخانیات از سوی وزارت بهداشت هر سال به افراد فعال و موثر در عرصه مبارزه با استعمال دخانیات اهدا می‌شود.

بر اساس این گزارش، جایزه میرزای شیرازی در سال 88 برای نخستین بار به آیت الله سید علی غیوری نماینده سازمانهای مردم نهاد در ستاد کشوری قانون جامع کنترل مبارزه با دخانیات اهدا شد.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۲/۲۴ 

مطالب مرتبط : 

اسامی روزهای هفته بدون دخانیات اعلام شد

سازمان بهداشت جهانی خواستار شد: مالیاتِ دخانیات را افزایش دهید

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:جشنواره - میرزای شیرازی - دخانیات - وزارت بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 روحانی7

صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در یک ابتکار جالب، نظر کاربران را پیرامون راهکارهای مورد نظر برای بهبود هوای تهران و دیگر کلانشهرها جویا شده است.
  قانون آنلاین- صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در یک ابتکار جالب، نظر کاربران را پیرامون راهکارهای مورد نظر برای بهبود هوای تهران و دیگر کلانشهرها جویا شده است. به گزارش پیام نو، در آخرین استاتوس صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی آمده است:
 Hopefully, this cartoon will not depict the future of Tehran and other megacities in Iran. What do you think the government will do to control air pollution in megacities

امیدواریم این کاریکاتور، تصویری از آینده تهران و کلان شهرهای ایران نباشد . به نظر شما دولت چه اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، می تواند انجام دهد؟


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
جمعی از هنرمندان در همایش اعتراض شهروندان به آلودگی هوا در بیانیه ای از سران سه قوه درخواست کردند مقابله با آلودگی هوا را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، دست به دست هم دهیم تا معضل آلودگی هوا را حل کنیم این توصیه "مه لقا ملاح" مادر محیط زیست ایران و بنیانگذار انجمن زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست است که در همایش اعتراض شهروندان به آلودگی هوا ابراز کرد.

در این همایش که به فراخوان "کانون شهروندی زنان"برگزار شد، بیش از 130 تن از پژوهشگران، کارشناسان، روزنامه نگاران، کنشگران مدنی، هنرمندان، آموزگاران، حقوق دانان، فعالان دانشجویی، کارگری و زیست محیطی شرکت داشتند.

از کانون معلمان ایران اسماعیل عبدی، محمدرضا نیک نژاد، و مهدی بهلولی، از متخصصان زیست محیطی و فعالان محیط زیستی مه لقا ملاح و هادی کاشانی، از فعالان و پویندگان صنف بازیگران و کارگردانان سینما رخشان بنی‌اعتماد، مرضیه وفامهر، رضا کیانیان و داریوش مهرجویی، از اقتصاددانان محمدمالجو، از صنف روزنامه نگاران: مژگان جمشیدی.، از حقوقدانان و وکلای دادگستری سیدمهدی حجتی، سعید دهقان و علی گودرزی، از نویسندگان، مترجمان و منتقدان بابک احمدی، سوسن شریعتی، سهراب مهدوی و بالاخره از میان شاعران زن سیما یاری و در انتها نیز اعظم طالقانی سخنرانی کردند.

البته برخی از سخنرانان دعوت شده نیز نتوانستند خود را به این نشست برسانند. این نشست بیش از 3 ساعت به طول انجامید و در انتهای مراسم نیز قطعنامه پایانی نشست توسط یکی از اعضای "کانون شهروندی زنان" خوانده شد. در ابتدا نیز مریم نورائی‌نژاد از اعضای کانون شهروندی به عنوان مجری این نشست، با توضیحی در مورد چگونگی برگزاری این نشست این مراسم را آغاز کرد و گفت: "این نشست حاصل هفته‌ها تلاش بی‌وقفه اعضای کانون شهروندی زنان است. ما این نشست را برگزار کردیم تا در کنار دیگر گروه‌های جامعه مدنی، بتوانیم اعتراض خود را نسبت به آلودگی هوا مطرح سازیم و از این رو تلاش کردیم که از نمایندگان برخی از گروه های اجتماعی دعوت کنیم".



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:آلودگی هوا - هنرمندان - اعتراض - سران سه قوه - محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این استان بیشترین میزان بدهی اکولوژیک وتخریب محیط زیست را به خوداختصاص داده است ابراز امیدواری کرد تا برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست بتواند موجب بهبود وضعیت محیط زیست این استان شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حیدرزاده بابیان اینکه نمایشگاه‌ها بهانه‌ای برای ارائه دستاوردها وارائه تجارب مختلف در حوزه های خاص است اظهار داشت: این گونه وقایع بهانه‌ای است برای آموزش و ترویج فرهنگ یک موضوع و مشخصا در نمایشگاه بین المللی محیط زیست ذی نفعان در حوزه های مختلف می توانند با سایر گروه‌ها و بخش‌های مرتبط آشنا شوند .

 وی ادامه داد: چنین نمایشگاهی فرصتی برای لابی و تعامل و شناخت بین گروه‌های مختلف است که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کنند و از همین رو نمایشگاه بین اللمللی محیط زیست می تواند برای اشاعه فرهنگ محیط زیست نقش مهمی داشته باشد.

مدیر کل

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد رادپور وکیل دادگستری و دانشجوی دکتری حقوق در وبلاگ خود درباره یکی از راهکارهای موثر برای کاهش آلودگی هوای اراک نوشت :

به دلیل پرونده ای که در شازند داشتم و مجبور به حضور در دادگستری این شهرستان بودم، در مسیر راه  مشاهده  گازهای منتشره از دودکشهای نیروگاه شازند  که به نظر بنده فاجعه بود! مرا بر آن داشته تا با استناد به آیه شریفه ” لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم” (سوره مبارکه نساء-آیه ۱۴۸) و با این معنی که”خدا دوست نمی‏دارد که کسی با گفتار زشت به عیب خلق صدا بلند کند مگر آنکه ظلمی به او رسیده باشد” و همچنین با نظر به اصل ۸ قانون اساسی که اشعار می دارد:”در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏. شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند. “والمؤمنون‏ و لمؤمنات‏ بعضهم‏ اولیاء بعض‏ یأمرون‏ بالمعروف‏ و ینهون‏ عن‏ المنکر”. به نوبه خود از مسوولین محترم شهر،استان و کشور تقاضا داشته باشم تا مقوله جلوگیری از آلودگی محیط زیست را به طور بسیار جدی تر در دستور کار خود قرار دهند و به خواسته های بحق همشهریان عزیز پاسخ مثبت و عاجل داده  و با اتخاذ تصمیمات شایسته و به دور از هرگونه توجیهات غیر قانونی و به قید فوریت نسبت به خارج کردن صنایع آلاینده از چرخه تولید تا رفع موانع اقدام فرمایند.

 در ضمن همان طور که شهروندان از مسوولین خود انتظاراتی دارند، لکن خود نیز می بایست در راستای تحقق اهداف زیست محیطی و زندگی در محیطی سالم قدم های مثبتی بردارند که در این راستا پیشنهاد میشود به صورت خودجوش همشهریان عزیز و حداقل برای شروع، روزهای سه شنبه هر هفته صرفا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و یا با استفاده از دوچرخه و یا پیاده نسبت به انجام امور روزانه خود اقدام نمایند، که این مهم نه تنها باعث حفاظت از محیط زیست است، بلکه منافع اقتصادی شخصی و اجتماعی را نیز به همراه خواهد داشت.

تاریخ : ۸ دی ۱۳۹۲

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, توسط |

کمال تبریزی این روزها دغدغه انتخاب یک ...

عکس : افکار نیوز

 به نظرم نهضت‌هایی می‌تواند برای حل این مشکلات توسط سینماگران به وجود بیاید. مثل ایجاد نهضتی برای مبارزه با زباله‌سازی، یا مبارزه با آلوده‌کردن طبیعت و خیلی نهضت‌های دیگر را از طریق هنرمندان و سینماگران می‌توان پیگیری کرد و به‌نظرم خیلی هم تاثیر دارد. واقعیت این است که ما از نظر فرهنگی مشکلات زیادی در جامعه داریم و اگر بتوانیم از طریق فرهنگ و هنر عمل کنیم این مشکلات به شکل ریشه‌ای حل خواهد شد.

 شبکه ایران: کمال تبریزی کارگردان مطرح سینما در کنار پرویز پرستویی و رضا میرکریمی سه عضو اصلی گروهی بود که به نمایندگی از سینماگران سال گذشته برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان فعالیت می‌کرد. محمد تاجیک در «شرق» با کمال تبریزی درباره این فعالیت و مسایلی گفتگو کرده است که همه روز با آن روبروییم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:آلودگی هوا - مارمولک - کارگردان - سینما - کمال تبریزی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

محیط زیست گردشگری - فرازنیوز: تعدادی از فعالان فرهنگ و هنر در نامه ای به معصومه ابتکار،‌ رییس سازمان محیط زیست نوشته اند که برای برای مقابله با بحران های زیست محیطی، با این سازمان همکاری کنند. آنها در گام نخست اعلام کرده اند یارانه هایشان را به محیط زیست می دهند.

به گزارش فرازنیوز، در این نامه که با عنوان «بار دیگر سرزمینی که دوست می‌دارم» شروع شده، چنین آمده است:
 
«همه‌جای ایران سرای ماست» این گفته علاوه بر احساس تعلق به یک سرزمین، به معنای تاثیر هر رخدادی در هر گوشه آن در زندگی و آینده تک تک ما و نسل‌های آینده است. دریاچه ارومیه فقط متعلق به اهالی اورمیه نیست و تاثیر نابودی آن و پیامدهای فاجعه‌بارش در زندگی نه تنها تمام ایرانیان، که در بوم‌زیست زمین انکارناپذیر است. از بین رفتن جنگل‌ها، خشک شدن زاینده‌رود، بحران رود کارون، وضعیت ناگوار اقلیم خوزستان به‌ویژه آب و هوای اهواز و برخی استان‌های مرزی و غربی کشور همچون ایلام، بحران دریاچه هامون، آلودگی مرگبار هوای تهران، اصفهان، اراک و دیگر شهرهای بزرگ و... نه تنها نتیجه تغییرات آب و هوایی کره زمین و بی‌اعتنایی ما مردم به محیط زیست، که به ویژه پیامد طرح‌های نسنجیده دولت‌ها است.
 
وضعیت محیط زیست کشور، بنا بر گزارش نهادهای دولتی و مدنی، به مرز فاجعه رسیده و دیری است که زنگ خطر در حوزه‌های گوناگون آن به صدا درآمده است. نه فقط در ایران که در تمام جهان، مشارکت مردمی در اموری چون جلوگیری از تخریب محیط زیست و فجایع ناشی از آن امری است رایج و حتا واجب. بی‌تردید نهادهای دولتی نیز وظیفه دارند که با تمام امکانات خود به یاری حرکت‌های مدنی بیایند و از آن‌ها به طرق گوناگون در نیل به اهداف‌شان حمایت کنند.
 
درنگ جایز نیست. هر تاخیری در مبارزه با بحران زیست‌محیطی زیان‌های جبران‌ناپذیر و ماندگار بر پیکر سرزمین‌مان بر جای خواهد گذاشت. بیایید دست در دست هم بگذاریم و در عمل باورمان را به شعار همه‌جای ایران سرای ماست جامه عمل بپوشانیم.
 
ما امضاکنندگان - فعالان عرصه فرهنگ و هنر - با درک این وضعیت بحرانی از مدتی پیش نگرانی جدی خویش و ضرورت اقدامات فوری را برای پیشبرد هدف‌های کوتاه‌مدت و درازمدت در حوزه فضای زیست سرزمین خود با مسوولان این حوزه درمیان گذاشته‌ایم.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 دی 1392برچسب:آلودگی هوا - تهران - ایران - هنر - محیط زیست - یارانه - هنرمندان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تهران بزرگ - ایرنا - دبیر جشنواره ˈآسمون شهرمون ˈ گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈسید جمال هادیان زوارهˈ افزود: تا کنون 500 اثر به این جشنواره ارسال شده و پیش بینی می شود تا پایان دی ماه 5 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان پایتخت از جشنواره آسمون شهرمون یادآور شد: این جشنواره نخستین جشنواره نقاشی و انشاء کودک و نوجوان شهر تهران است که با موضوع آلودگی هوا برگزار می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 20 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکونیوز:بازیگر معروف سینمای ایران گفت:همچنان تحت مراقبت‌های ویژه هستم تا اگر خدا بخواهد از بلیه این‌روزها که همان آلودگی هواست با عنایت خدا و دستورات پزشک معالجم نجات یابم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir عزت الله‌انتظامی گفت:ولی به داد آن شهروند عزیزی که ناچار است به‌ دلایل متعدد از جمله مسایل اقتصادی در مناطق پرتردد و دوداندود کلانشهر تهران زندگی و کار کند، چه کسی خواهد رسید؟ او که مجبور است برای تامین قوت روزانه‌اش، شبانه‌روز در خیابان‌های تهران تنفس کند تا با لقمه‌ای حلال سفره خانواده‌اش را رنگین کند، چه باید بکند تا هوایی تازه نصیبش شود؟ مگر استنشاق هوای تازه حق ما نیست؟ بالاخره نفس‌کشیدن حق طبیعی ما هست یا نیست؟ برای احقاق این حق به کجا پناه ببریم؟ آخر داریم خفه می‌شویم...‌ای خدا به دادمان برس...

اگر تا یکی، دو سال پیش فقط تهران گرفتار آلودگی هوا بود، امسال تقریبا همه شهرهای بزرگ ایران آلوده‌اند و مردم هوای آلوده تنفس می‌کنند و در برخی از شهرهای بزرگ ایران و تهران بیش‌تر روزهای پاییز، آلودگی هوا از مرز هشدار می‌گذرد. آسیب‌هایی که این آلودگی به مردم می‌زند، قابل‌جبران نیست. هم جان مردم در خطر است و هم آرامش و امنیت روانی‌شان.
 با اینکه هر سال از اوایل پاییز نهادهای عمومی و دولتی در زمینه آلودگی هوا کارهایی را شروع می‌کنند، اما دلایلش هرچه باشد، وضعیت هوای تهران و شهرهای بزرگ ایران نشان داده است که این کارها موفقیت‌آمیز نیست.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:آلودگی هوا - عزت الله انتظامی - بازیگر - شهر - تهران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 
 

با سلام و آرزوی اوقاتی خوش برای شما؛

بدین وسیله روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کنترل کیفیت هوا از کلیه نویسندگان و صاحبان ایده های نو و خلاقانه در عرصه آموزش کودکان و نوجوانان دعوت به عمل می آورد تا با همکاری این شرکت، آثار خود را انتشار داده و در اختیار کودکان و نوجوانان این مرز و بوم قرار دهند. بدیهی است، مالکیت مادی و معنوی آثار منتشره، متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوا بوده و به نویسندگان، شاعران و ایده پردازان محترم ،حق التالیف و یا حق الاثر، وفق توافق به عمل آمده پرداخت می گردد. این حق التالیف در هر نوبت چاپ مجدد، بر اساس قیمت پشت جلد محاسبه و به نویسندگان تقدیم خواهد گردید.
 روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، پس از مطرح نموده متن داستان، شعر ارسالی و  یا طرح ارائه شده  در کمیته داخلی "بررسی آثار ادبی هنری شرکت"، که متشکل از جمعی از صاحبنظران این دو عرصه می باشد، موافقت و یا عدم موافقت خود را با متن و یا طرح ارائه شده کتباً به صاحب اثر اعلام می دارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفنهای 88745120 الی 22 واحد روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کنترل کیفیت هوا تماس حاصل فرمایید.

با تشکر

منبع: سایت شرکت کنترل کیفیت هوا  

نوشته شده در تاريخ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرکز همایش های صدا و سیما

سایت شرکت کنترل کیفیت هوا- آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه های پیشرو دنیا، می بایست بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری نموده و به تولید محتوی علمی در این زمینه بپردازد. از این رو همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه ریزی شده و برای دومین سال پیاپی در کشور اجرا می گردد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.