اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

همواره پرسشی برای ما مطرح بوده که چرا حتی وقتی باد می‌وزد، باز هم هوا ناسالم است و غبار دارد؟ بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم بخشی از آلودگی هوای تهران، بنزین است و بخش اعظمی از آن دلایل دیگری دارد.

تابناک -  تهران روز آرام ندارد. یک روز آسمان آبی‌اش، دو روز نمی‌شود، حتی روزها و شب‌هایی که باد هم به داد پایتخت می‌رسد چند ساعتی هوا سالم است و دوباره ریزگردها میهمان آسمان پایتخت می‌شوند. به نظر می‌آید ماجرای آلودگی هوای پایتخت کلافی شده که سر آن پیدا نیست. در سال‌های اخیر برای آلودگی هوای پایتخت دلایل مختلفی اعلام شده.

 
به گزارش شهروند، از تردد هزاران خودروی فرسوده تا هزاران‌ هزار خودرویی که در طول روز در رفت و آمدند. از بنزینی که حواشی بسیاری داشت تا صنایعی که در اطراف تهران فعال هستند و برخی از آنها آلاینده‌اند و برخی هم در فصل سرد‌ سال آلاینده می‌شوند زیرا از مازوت استفاده می‌کنند.  
 
حالا دلایل جدیدتری به کلاف پیچیده آلودگی هوای پایتخت اضافه شده‌اند. ١٥٠ واحدی که پسماندهای شهر تهران را می‌سوزانند و به کمک آلودگی هوای پایتخت می‌آیند تا آسمان آن را تیره و تار‌تر کنند.  
 
این خبر را مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط‌ زیست می‌دهد، «در پایش‌های شبانه در اطراف تهران، ١٥٠ واحد را شناسایی کردیم که زباله‌های شهری تهران را می‌سوزاندند.»
 
تهرانی‌ها هر روز ٧‌هزار و ٥٠٠ تن زباله تولید می‌کنند، زباله‌هایی که حالا گفته می‌شود بخشی از آنها سوزانده شده و با وزش باد دوباره به تهران باز می‌گردند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 26 دی 1393برچسب:تهران,زباله,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

گفتگو با مدیر کل محیط زیست تهران مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران شب گذشته با حضور در عملیات گشت و کنترل شبانه صنایع استان تهران، از کارخانه سیمان شمال به صورت سر زده بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی حیدرزاده با حضور در عملیات گشت شبانه صنایع استان که شب گذشته در شرق استان تهران انجام شد، گفت: گشت شبانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده ها بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح بررسی و رصد کیفی زیست محیطی صنایع استان و اصلاح عملکرد صنایع می باشد ، اظهار داشت: گشت و پایش های شبانه مدتی است که آغاز شده  و بر اساس محورهایی مشخص تا 28 اسفند 93 در 7 محور اصلی و 5 محورفرعی توسط اکیپ های گشت و کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدید از کارخانه سیمان شمال گفت: خروجی دودکش کارخانه سیمان شمال که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده می باشد باعث حضور ما در این مجموعه شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:محیط زیست,سیمان شمال,پسماند, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی هوارئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از معرفی دو نفر از متصدیان متخلف گودال های غیرمجاز تخلیه نخاله های ساختمانی و عمرانی به دادستانی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: در طی سالهای گذشته  عده ای افراد سودجو بدون اخذ هرگونه مجوزی با تخلیه انواع پسماند در گودال های داخل و همجوار شهرها و همچنین سوزاندن آنها، موجبات آلودگی شدید منابع آب، خاک و هوا را در شهرستان پاکدشت فراهم آورده اند.

وی افزود: بازدیدها و گزارش های کارشناسی ماموران اجرائی محیط زیست شهرستان حاکی از تخلیه زباله توسط افراد سودجو و برخی از شهرداری های مناطق شرقی تهران در این گودال ها است.

سعیدپور ضمن ابراز ناخرسندی از عدم همکاری بعضی از  دستگاه های مرتبط با موضوع مدیریت پسماندها تصریح کرد: این اداره با معرفی دو نفر از متصدیان گودال های پر مخاطره به دادستانی، ضمن اعمال قانون با هماهنگی فرمانداری شهرستان از استمرار وضعیت موجود قویاً جلوگیری خواهد نمود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 آبان 1393برچسب:پاکدشت,نخاله های ساختمانی,تخلیه زباله,گودال های غیرمجاز,دادستانی , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.