اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
برای نخستین بار عالی ترین مرجع بهداشت و سلامت جهانی، به طور رسمی آلودگی هوا را سرطان زا دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، "آژانس بین المللی تحقیقات سرطان" وابسته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آلودگی هوا یکی از دلایل اصلی سرطان است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد است.

"آژانس بین المللی تحقیقات سرطان" اضافه کرد: هوای آلوده دارای موادی است که منجر به سرطان می شود به همین دلیل هوای آلوده را باید در فهرست مواد سرطان زا قرار داد.

این آژانس افزود: دلایل قانع کننده ای وجود دارد که آلودگی هوا خطر مبتلا شدن افراد به سرطان مثانه را افزایش می دهد.

معمولا گفته می شود که آلودگی هوا خطر ابتلا به مجموعه بزرگی از بیماریها از جمله بیماریهای دستگاه تنفسی و قلب را افزایش می دهد.

"کرت استریف" رئیس بخش تحقیقات در "آژانس بین المللی تحقیقات سرطان" که مسؤولیت اعلام مصادیق و نام مواد سرطان زا را دارد گفت: هم اکنون می دانیم که اگر هوا را آلوده کنیم نه تنها به صورت کلی، خطری علیه سلامت افراد است بلکه دلیل اصلی مرگهای سرطانی است.

وی افزود: هوایی که در آن نفس می کشیم هم اکنون با موادی مخلوط است که عامل سرطان به شمار می آید.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در بیانیه خود اضافه کرد: آلودگی هوا و ذرات معلق در آن را در گروه  نخست مواد سرطان زا قرار می دهد.

این بیانیه پس از نشست یک هفته ای کارشناسان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان صادر شد. در این نشست جدیدترین تحقیقات علمی درباره سرطان و مواد سرطان را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در گروه نخست، حدود 100 ماده سرطان زا قرار داده شده اند.

به رغم اینکه سطح آلودگی هوا در هر منطقه ای متفاوت است اما آژانس تحقیقات سرطان می گوید سرطان زا بودن آلودگی هوا در هر منطقه ای قطعی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:سازمان بهداشت جهانی,آلودگی هوا,سرطان,سرطان زا,هوای آلوده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.