اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: براساس آمار و اطلاعات حدود 1670 نفر از جانبازان شیمیایی کشور در شهر اراک ساکن هستند و آلودگی هوای اراک برای این افراد زیان‌بخش است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند در گفتگو با خبرنگارپانا، افزود: ‌اوج آلودگی هوا در خرداد و تیر است چراکه در این زمان با ورود گرد و غبار مواجه می‌شویم که این وضعیت برای جانبازان شیمیایی بسیار خطرناک است. وی ایجاد مشکلات ریوی، قلبی و تنفسی را از جمله اثرات ناشی از آلودگی هوا دانست و ابراز داشت:‌ آلودگی هوا حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد شود و البته اثرات زیان‌بار اقتصادی را نیز درپی دارد.

این مقام مسئول 70 درصد آلودگی موجود در شهر اراک را ورود گرد و غبار از غرب کشور دانست و تصریح کرد: ‌:‌اراک یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور است و از 365 روز سال، تعداد زیادی از روزها، وضعیت هوا از نظر آلودگی نامناسب است همچنین در چهار ماه نخست سال جاری با بیش از 90 روز با آلودگی هوا مواجه بوده ایم.

وی تاثیرات آلودگی هوا بر سه نقطه حساس از جمله چشم ، پوست و ریه جانبازان را بسیار حاد و مشکل آفرین دانست و بیان کرد:جانبازان شیمیایی در برابر آسیب های ریوی و پوستی به شدت مستعد هستند . هنرمند عوارض گسترده آلودگی هوا را سبب مضاعف شدن رنج این نیروهای ارزشمند جامعه دانست و از آن به عنوان یكی از چالش های اصلی مدیران امروز نام برد و افزود: این مسئولیت بر عهده همه افراد جامعه است چراکه طبق اصل پنجاهم قانون اساسی مسئولیت حفظ محیط زیست وظیفه همه مردم است.

وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوای اراک و بهبود وضعیت آن، اظهار کرد:‌ کنترل و کاهش آلودگی هوا، برنامه‌ریزی برای بهبود بهداشت جانبازان شیمیایی، ‌توسعه فضای درون شهرها، آموزش و توانمندسازی جانبازان و انجام مطالعات پژوهشی از جمله اقدامات لازم برای بهبود هوای شهر اراک و کنترل سلامتی مصدومان شیمیایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطر نشان ساخت: امیدواریم موضوع جانبازان شیمیایی و تبعات آلودگی هوا بر زندگی فردی این یادگاران دفاع مقدس، زمینه ساز تحرک بیشتر و حرکتی جدی برای مهار آلودگی هوا شود. حجت الاسلام هنرمند در پایان تصریح کرد: بیش از 50 هزار جانباز شیمیایی در کشور ساکن هستند که توجه به وضعیت جسمانی و شرایط مکان زندگی آنها همت سازمان ها و مدیران را می طلبد.

يکشنبه ۲۷ مرداد 1392



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.