اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 کنفرانس هواي پاک،خودروي برقي و منافع ملي در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري آريا در اين نشست که جمعي از اعضاي مجمع، مسئولين نفت و محيط زيست و نمايندگان شرکت هاي خارجي سازنده خودروهاي برقي حضور داشتند بر اهميت اجرايي شدن توليد خودروهاي برقي و خورشيدي تاکيد شد.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين نشست با اشاره به افزايش جمعيت کشور و جهان، همچنين تغيير نوع زندگي مردم و افزايش مصرف انرژي در سالهاي آينده گفت: با توجه به جايگاه استراتژيک ايران و نيز منابع فراوان انرژي با بررسي هاي علمي و مطالعات دانشگاهي مي توان نوع مصرف سوخت در کشور را براي سالهاي آينده تغيير داد و به طرف انرژي هاي پاک رفت.
دکتر علي اکبر ولايتي با اشاره به آلودگي هوا و محيط زيست که عامل بسياري از بيماريها به صورت مستقيم و غيرمستقيم است، افزود: توليد و تامين انرژي هاي نو و تجديدپذير خورشيدي و برقي يکي از راههاي اصلي مبارزه با آلودگي هوا و محيط زيست است که با همکاري و تعامل بخش هاي مختلف تصميم گير در اين زمينه رسيدن به برنامه هاي استفاده از انرژي هاي پاک قابل دسترس خواهد بود.
وي گفت: هدف اصلي اين نشست بررسي راههاي تدوين سند ملي راهبردي توليد و مصرف انرژي است که در دستور کار مرکز قرار دارد و پس از تهيه پيش نويس اين سند و تاييد آن براي اجرايي شدن اين سند اقدام خواهد شد.
ولايتي افزود: يکي از راهکارهاي اصلي کاهش آلودگي هوا و محيط زيست حرکت به سوي توليد خودروهاي برقي و خورشيدي است که هم اکنون در بسياري از کشورها اين مهم انجام مي شود و کشور ما نيز با مطالعات علمي بايد به اين سمت حرکت کند.

تاریخ انتشار : 1392/12/7



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.