اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 استاندار تهران : با اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی (WHO)آلودگی محیط زیست به عنوان عامل جدی و اصلی بروز سرطان شناخته و رسما اعلام شده است.

 شبکه ایران به نقل از ایرنا/ عصر دیروز یکشنبه ˈسید حسین هاشمی ˈبه همراه ˈسیدمحمدهادی حیدرزادهˈ مدیرکل محیط زیست استان تهران و جمعی از خبرنگاران رسانه ها در مراسم بازدید از موسسه خیریه محک افزود: در آستانه ورود به هفته هوای پاک انصاف نیست که مردم تهران برای هوای پاک آرزوی باد و باران را داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار و 600 تاکسی در تهران فرسوده و در وضعیت بحرانی قرار دارند که باید 100 درصد از رده خارج شوند چرا که این تاکسی ها جان فرزندان ما را به خطر می اندازد. هاشمی با بیان اینکه قطع درختان 40-30 ساله قتل محسوب شده افزود: در کشورهای اروپایی کسی جرات نمی کند که یک درخت 30-40 ساله را قطع کند و مشاهده می شود که برای حفظ کمربند های سبز تا چه اندازه تلاش می کنند. 

وی با اشاره به اینکه هزینه پیشگیری از آلودگی هوا بسیار پایین تر از هزینه مقابله با آلودگی هوا است گفت: کشور ایتالیا برای مقابله با بحران آلودگی هوا تردد تمام خودروها را به مدت یک روز در شهر رم ممنوع اعلام می کند که در صورت تخلف راننده خاطی 150 یورو جریمه می شود.

هاشمی درادامه افزود: متاسفانه در ایران برای هر نوع مصوبه مقاومت هایی در سطح جامعه ایجاد می شود که بانی یک نوع اختلال در مدیریت اجرایی برای مقابله با عوامل نابه هنجار است.

وی در ادامه افزود: NGO ها (تشکل های مردم نهاد) مانند محک که مورد حمایت تمام گروه های مذهبی، هنری و فرهنگی از بین تمام اقشار جامعه است نشان داده اند که در سطح دهکده جهانی فراملیتی می اندیشند و عمل می کنند.

وی افزود: در دولت یازدهم جایگاه تشکل های مردم نهاد مورد توجه جدی قرار گرفته به طوری که جلسه ای را با وزیر کشور داشته و در آینده نزدیک قرار است جلسه ای با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.

وی با تاکید بر حمایت جدی دولت از این تشکل ها گفت: این حمایت یک نوع حمایت اعتقادی است که بتواند نقش تشکل های مردم نهاد را در تمام بخش های جامعه فعال کند.

وی با تاکید براینکه باید بسیاری از فعالیت ها را دراختیار مردم قرار داد گفت: در هر زمینه از فعالیت های اجتماعی واقتصادی که مردم نقش اول را در آن داشته باشند با اطمینان ما در آنجا برنده هستیم مثل هشت سال جنگ تحمیلی که با حضور مردم سربلند و پیروز شدیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران زمین همیشه تاریخ ساز بودند گفت: کمتر ملتی در طول تاریخ هستند که توانسته باشند تاریخ را بنویسند ملت ایران جزو این نادر مللی است که توانسته به این موفقیت برسد و این با عنایت الهی و حمایت مردمی به واقعیت رسیده است.

استاندار تهران گفت: آن زمان که درامدهای کشور طلایی بود و بشکه ای 140 دلار نفت می فروختیم، باید خودروهای فرسوده از رده خارج می شد.

وی با اشاره به عملکرد دولت قبلی در حد حرف،گفت: امیدوارم در این دولت جدید با وجود آنکه درامدها پایین است و مشکلات بسیاری داریم، با اراده خوبی که مشاهده می شود، خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم.

استاندار تهران افزود: در برنامه پنج ساله نوشته شده که رشد اقتصادی ایران باید 2.5 درصد افزایش یابد که اگر تمام عوامل آن فراهم نشود این هدف محقق نمی شود.

وی ابراز امیدوار ی کرد: در دولت یازدهم که دولت پاسخگو، انتقادپذیر و صادق است، شاهد اقدامات موثر در رابطه با آلودگی هوا باشیم.

هاشمی با انتقاد از محدودیت اختیارات تاکید کرد: در استانداری تهران تنها می توان اقداماتی از جمله تعطیلی مدارس، زوج و فرد خودروها و گاهی کاهش ساعات اداری را اعمال کرد اما با هیچ کدام از این اقدامات، مساله آلودگی هوا حل نخواهد شد.

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۹

 مطالب مرتبط :

سازمان بهداشت جهانی: ثبت رسمی آلودگی هوا به عنوان یک دلیل اصلی سرطان

اسناد سرطان زا بودن بنزین پتروشیمی آماده است/ با تهدید و تهمت از موضع خود کوتاه نمی آییم

امکان ابتلا به سرطان خون به خاطر تنفس سه ساله بنزین آلوده

 سازمان محیط زیست: تاکید می کنیم، بنزین پتروشیمی‌ها آلوده و سرطان‌زا است

افزایش سرطان پروستات در تهران و اصفهان/ متهم ردیف یک ، آلودگی هوا

رئیس مرکز تحقیقات سرطان : آلودگی هوا عامل بروز 3 نوع سرطان

سرطان در کودکان ایرانی بیشتر از متوسط جهانی

وزیر بهداشت: هرسال ۹۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند/ خسارت ۶هزار میلیارد تومانی سرطان به ایرانیان

هشدار! برای مقابله با سرطان دقیقه 90 هستیم.

بنزین غیراستاندارد علت آلودگی هوا و سرطان

افزایش مراجعه کودکان مبتلا به سرطان به بیمارستان‌ها

فاطمه هاشمی:آمارهای بالای سرطان تحقیقات بنیادی در این زمینه را ضروری کرده است

ریشه اغلب سرطان‌ها در آلودگی هوا است

پارازیت؛ از امواج بی‌ضرر تا سونامی سرطان

شیوع انواع بدخیم سرطان‌ها با افزایش آلودگی هوا/ سرطان ریه دارای بیشترین قربانی

شوخی کاتالیستی با مردم ؛ مجبورید سرطان بگیرید!

آلودگی هوا عامل موج جدید سرطان

دود بنزین‌های سرطان زا به چشم شهروندان می‌رود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.